Thursday, April 18, 2024
-1.2 C
Calgary

آلبرتای باشکوه: زیبایی چشم‌نواز دریاچه‌ی Maligne Lake

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

کرونا کماکان تهدیدی خطرناک در جهان محسوب می‌شود. اما نمی‌توان زندگی را متوقف کرد. این روزها درحالی‌که بیشتر مناطق دیدنی آلبرتا بر روی گردش‌گران بازگشایی شده‌اند، پیشنهاد می‌شود که با برنامه‌ریزی قبلی و رعایت محدودیت‌های محلی و اقدامات بهداشت عمومی، به بازدید از جاذبه‌های مختلف بپردازید و از مناطقی که ممکن است خیلی شلوغ باشند صرف‌نظر کنید.

 

قصد دارید همین روزها به پارک ملی جاسپر بروید؟ پس حتما یادتان باشد توقف کوتاهی هم در دریاچه‌ی Maligne Lake داشته باشید و از چشم‌اندازهای دیدنی و مشهور آن لذت ببرید.

طبق گفته‌ی سازمان Parks Canada دریاچه‌ی Maligne Lake طولانی‌ترین دریاچه‌ی طبیعی در کوه‌های راکی ​​کانادا است؛ دریاچه‌ای با امتداد ۲۲ کیلومتر.

مردم بومی‌کانادا که در این منطقه زندگی می‌کردند این دریاچه را “Chaba Imne” می‌نامیدند؛ به معنی دریاچه‌ی Beaver Lake یا دریاچه‌ی سگ آبی.

https://www.instagram.com/p/B0jJQYkDIW-/?utm_source=ig_web_copy_link

 

برای امنیت خود، لطفا قبل از شروع ماجراجویی بعدی، از آمادگی کامل خود اطمینان حاصل کنید. اطلاعات مربوط به نحوه تدارک سفر و ایمن ماندن در هنگام پیاده‌روی در این لینک و این لینک قابل دسترس است. همچنین راهنمای کلی بازدیدکنندگان پارک‌های کانادا در اینجا موجود است. همیشه به یاد داشته باشید که هیچ ردپایی از خود به‌جا نگذارید، وسایلی که آماده کرده‌اید را همراه خود داشته باشید، در مسیرهای مشخص شده راه بروید و از غذا دادن به حیوانات وحشی خودداری کنید. علاوه بر این لطفا توجه داشته باشید که عکس سلفی گرفتن در شرایط خطرناک می‌تواند غیرمسئولانه و حتی مرگ‌آور باشد!

 

دریاچه‌ی Maligne Lake کجاست؟

دریاچه‌ی عظیم Maligne Lake در پارک ملی جاسپر واقع شده است و در بین قله‌ی Samson Peak و کوه Maligne و رشته‌کوه‌های Queen Elizabeth قرار دارد.

https://www.instagram.com/p/BzYjGmSnSim/?utm_source=ig_web_button_share_sheet

چطور به دریاچه‌ی Maligne Lake برویم؟

برای این سفر طولانی ۶ ساعته توصیه می‌کنیم حتما یک دوست را همراه خود بیاورید تا بتوانید در طی این ۶ ساعت رانندگی از کلگری شیفت عوض کنید. به‌علاوه ، دو پلی‌لیست جداگانه از آهنگ‌های مخصوص سفرهای جاده‌ای همراه داشته باشد، چون ۲تا همیشه بهتر از یکی است!

در طول 6th Avenue SW برانید و از Bow Trail SW به Sarcee Trail SW بروید و سپس در بزرگ‌راه Trans-Canada Highway/AB-1 W برانید و AB-93 N را به سمت جاده‌ی دریاچه‌ی Maligne Lake پیش بروید. تمام این مسیر حدود ۵ ساعت زمان می‌برد و مابقی جاده‌ی مستقیم Maligne Lake Road است.

در طول مسیر خود در این جاده، از چند پارک ملی مانند Banff و Yoho و Jasper عبور خواهید کرد، بنابراین می‌توانید چند توقف سریع و لذت‌بخش در طول این مسیر داشته باشید و قبل از برگشتن به ماشین و راندن تا دریاچه‌ی Maligne Lake کمی به پاهای خود استراحت دهید.

کسانی که از ادمونتون رانندگی می‌کنند هم می‌توانند چهار ساعت و نیم رانندگی در امتداد بزرگراه ۱۶ به سمت غرب داشته باشند و سپس در جاده‌ی Maligne Lake Road به جنوب بروند.

 

در دریاچه‌ی Maligne Lake چه چیزی منتظر ماست؟

وقتی به دریاچه‌ی Maligne Lake می‌رسید می‌توانید منظره‌ای باشکوه از سه یخچال طبیعی را مقابل خود ببینید. حتی می‌توانید با پیاده‌روی در دریاچه و یا گرفتن یک قایق به جزیره‌ی Spirit Island بروید؛ یکی از نقاطی دریاچه‌ی Maligne Lake که حتما باید ببینید، با پس‌‌زمینه‌ای از قله‌ها و یخچال‌های طبیعی چشم‌گیر و دیدنی.

https://www.instagram.com/p/B0ohbUKHZff/?utm_source=ig_embed

https://www.instagram.com/p/B0oRvKwHy5T/?utm_source=ig_embed

https://www.instagram.com/p/B0Yt-xop9Fl/?utm_source=ig_embed

https://www.instagram.com/p/B0em4_ZF1aY/?utm_source=ig_web_copy_link

 

 

 

حتی در طول شب هم می‌توانید به دریاچه‌ی Maligne Lake بیایید و شاهد انعکاس رویایی آسمان شب بر روی دریاچه باشید.

دیدنی‌های آلبرتای باشکوه را می‌توانید در مطالب پیکوبینو دنبال کنید:

آلبرتای باشکوه: صعودی آسان در Tunnel Mountain

آلبرتای باشکوه: تماشای صورت‌های فلکی در پارک جَسپِر

آلبرتای باشکوه: آب‌های تماشایی Cameron Falls

آلبرتای باشکوه: تنگه Maligne رویای تمام کوهنوردان

آلبرتای باشکوه: تابستان در پارک سنگ‌نوشته Writing-on-Stone

آلبرتای باشکوه: دریاچه‌ی Carnarvon Lake گنجینه‌ای پنهان

آلبرتای باشکوه: عاشق آبشار‌های Lundbreck Falls می‌شوید

آلبرتای باشکوه: دریاچه‌ی Peyto Lake یک سورپرایز فیروزه‌ای

آلبرتای باشکوه: زیبایی چشم‌نواز دریاچه‌ی Maligne Lake

آلبرتای باشکوه: رودخانه‌ی Policeman’s Creek انتخابی عالی عکاسی

 

منبع: Dailyhive