Friday, April 19, 2024
-3.7 C
Calgary

تلاش استان آلبرتا برای یافتن صاحب 900 هزار دلار پول مطالبه نشده

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

 در حال حاضر کمک‌هزینه‌‌ای به ارزش 103 میلیون دلار در آلبرتا وجود دارد که هنوز توسط ساکنان آلبرتا مطالبه نشده است. دفتر ثبت دارایی‌های مطالبه نشده در واقع محلی برای پول‌های بدون صاحب است که دارایی‌هایی مانند چک‌های غیرنقد، اموال منتسب به دولت، بورسهای تحصیلی ، درآمدهای ناشی از اشتغال و مواردی از این دست را شامل می‌شود. دارایی‌هایی که صاحبان قانونی آنها نتوانسته‌اند آنها را با موفقیت دریافت کنند.

این دفتر ثبت در سال 2008 بر اساس قانون دارایی‌های مطالبه نشده‌‌ی شخصی و املاک مصادره شده، تأسیس شد که به موجب آن مشاغل، دولت ها، شرکت های تاسیساتی، دانشگاه ها و شرکت های بیمه، املاک مطالبه نشده را به این دفتر گزارش داده تا آلبرتایی‌ها امکان مطالبه وجوه قانونی خود را داشته باشند.

استان آلبرتا در گزارشی اعلام کرد سود سهامی نزدیک به 900 هزار دلار متعلق به یکی از ساکنان آلبرتا وجود داشته که هنوز توسط این شخص مطالبه نشده است- بیشترین مبلغی که تا کنون در این دفترِ ثبت برای یک شخص ثبت شده است. آلبرتایی‌هایی که می‌خواهند بدانند آیا مبلغی منتسب به آنها در این دفاتر وجود دارد یا خیر، می‌توانند به آدرس اینترنتی  missingmoney.com مراجعه و نام خود را به رایگان جستجو کنند.

اگر مبلغی به نام و آدرس شما منتسب شود می‌توانید با پر کردن یک فرم آنلاین درخواست خود را ثبت و مبلغ مورد نظر را مطالبه کنید. اگر این مبالغ به مدت 10 سال بدون مطالبه باقی بمانند به خزانه‌ی ملی دولت منتقل می‌شوند.

در سال 2019 حدود 840 هزار دلار از طریق این دفاتر ثبتی به 470 آلبرتایی بازگردانده شد و از سال 2008 تا کنون مجموعا 8 میلیون دلار از این طریق به مطالبه‌گران رسید.

پیش از این، بالاترین مبلغ مطالبه شده از این دفاتر368,124 دلار بود که در سال 2019 به صورت چک غیرنقد دولتی و بیمه توسط یک شرکت مطالبه شده بود.

منبع: Daily Hive