Friday, March 29, 2024
-6.5 C
Calgary

اخذ تابعیت کانادا برای متولدین ایالات‌متحده

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) بطور اتوماتیک به نسل نخست شهروندان کانادایی که در خارج از مرزهای کشور به دنیا آمده‌اند تابعیت اعطا می‌کند. تنها کافیست یکی از والدین بیولوژیکی یا قانونی کودک در زمان تولد فرزند شهروند کانادا بوده باشد.

علاوه بر این متولدین ایالات‌متحده که دارای والدین کانادایی هستند نیز می‌توانند درخواست اثبات تابعیت دهند.

برای گرفتن تابعیت کودکان متولد ایالات‌متحده باید یک مدرک تابعیت که گواهی شهروندی کانادا نام دارد را دریافت کنند. براساس وبسایت IRCC هزینه ثبت درخواست حدودا 75 دلار کانادا بوده و پروسه‌ آن تقریبا پنج ماه طول می‌کشد. دپارتمان مهاجرت می‌تواند به پرونده‌های اضطراری در زمان کوتاه‌تری رسیدگی کند.

چنانچه دارای این گواهی باشید فرزندتان از مزایای شهروندی کانادا بهره‌مند می‌شوند و بدون هرگونه محدودیت کرونا قادرند به کانادا سفر کنند.

البته تابعیت کانادایی شما به منزله موفقیت قطعی فرزندتان برای دریافت تاییدیه شهروندی نیست. برخی فاکتورها می‌توانند بر روند تایید شهروندی شما تاثیر بگذارند که زمان و چگونگی دریافت شهروندی کانادا توسط پدر یا مادر جزو آنهاست.

اسناد ارسالی در زمان ثبت درخواست باید روشن، شفاف و رنگی باشند. همچنین اداره IRCC اصل گواهی تولد که نام والدین کانادایی در آن ثبت شده است را نیز طلب خواهد کرد.

علاوه بر این شما باید مدرکی ارائه دهید که اثبات کند حداقل یکی از والدین در زمان تولد تابعیت کانادایی داشته‌اند. این مدرک می‌تواند گواهی تولد پدر یا مادر، مدارک شهروندی یا هرگونه سند دیگری باشد که وضعیت تابعیت پدر یا مادر را روشن می‌کند.

اگر به هر دلیلی نام پدر یا مادر در گواهی تولد ذکر نشده IRCC مدارکی که نام پدر یا مادر کانادایی را تایید کنند خواهد پذیرفت. این مدارک می‌تواند احکام پیش از تولد، احکام دادگاه، توافق‌نامه‌های رحم اجاره‌ای یا سوابق ثبت شده بیمارستانی باشند. در این مورد خاص احکام فرزندخواندگی پذیرفته نمی‌شود. IRCC علت ذکر نشدن نام پدر یا مادر کانادایی در گواهی تولد درخواست‌دهنده، یا علت تغییر یا تعویض گواهی تولد را از شما جویا خواهد شد؛ در صورتی که علت آن را ندانید باید توضیحات بیشتری دهید.

IRCC پس از دریافت درخواست کامل یک رسید برای شما می‌فرستد. چنانچه درخواست ارائه شده ناقص باشد رد می‌شود و باید نواقص آن را رفع کنید. نهایتا در صورت قانع‌کننده بودن درخواست، گواهی شهروندی ارسال شده و تاییدیه تابعیت کانادا را دریافت خواهید کرد.

منبع: CIC NEWS