بیشتر افراد ساکن آلبرتا دیگر نمی‌توانند برای انجام تست کروناویروس به صورت داوطلب و بدون داشتن علائم ابتلا، اقدام کنند.

در حالی که این تست‌های داوطلبانه قبلا در تعدادی از داروخانه‌ها ارائه میشد، استان آلبرتا در بیانیه‌ای اعلام کرد که افراد آسیب‌پذیر و مستعد ابتلا برای انجام این تست در اولویت هستند.

معلمان و کارکنان مدارس، ساکنان و کارکنان مناطق شلوغ، کادر درمان، بی‌خانمان‌ها و مسافرانی که قبل از سفر نیاز به انجام تست کروناویروس دارند همچنان برای انجام تست داوطلبانه و بدون و علائم ظاهری در داروخانه‌ها توصیه و ترغیب میشوند.

اما طبق این بیانیه ” افرادی که هیچ علائم ظاهری ناشی از آلوده شدن به کووید19 ندارند و در خطر ابتلا به این ویروس نیستند، فعلا الزامی برای انجام تست ندارند.

نکته قابل توجه این که افرادی که پیش از این برای انجام تست وقت رزرو کرده بودند، حتی بعد از انتشار بیانیه استانی همچنان می‌توانند آن را انجام دهند.

این تغییر به منظور کاهش زمان انتظار افراد دارای اولویت، سرعت بخشیدن به اعلام نتایج و حمایت و محافظت از ساکنان آلبرتا در دوره شیوع احتمالی آنفولانزا صورت گرفت. چرا که آنفولانزا و کروناویروس علائم بسیار مشابهی دارند.

افرادی که علائم کروناویروس در خودشان حس میکنند یا در تماس نزدیک با یک فرد مبتلا هستند، می‌توانند به مراکز درمانی مراجعه کنند و تست کروناویروس معمول را انجام دهند.

منبع: Daily Hive

مقاله قبلیدانلود برنامه های TikTok و WeChat در امریکا ممنوع شد
مقاله بعدیافزایش 106 موردی تعداد مبتلایان کووید19 طی یک روز در آلبرتا