Thursday, April 18, 2024
-4.3 C
Calgary

اعلام برنامه حمایتی جدید دولت کانادا برای فاز ترمیم اقتصادی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

از ابتدای پَندمیِ کووید-۱۹ دولت کانادا اولویت را به مردم کانادا داد و حمایت مالی کافی برای گذران زندگی و حفظ سلامتی را فراهم آورد. اما در حالی که بازگشایی اقتصاد را مرحله‌ای و تدریجی انجام می‌دهیم، دولت نیز به حمایت خود ادامه می‌دهد.

معاون نخست وزیر و وزیر دارایی، کریستیا فریلند، و وزیر اشتغال، توسعه نیروی کار و گنجاندن معلولیت، کارلا کوالترو، امروز تغییراتی را درباره برنامه بیمه بیکاری (EI) و مزایای حمایت درآمدی جدید اعلام کردند که حمایت بهتری به مردم می‌دهند.

آنها همچنین اعلام کردند که در این فاز انتقالی، برنامه CERB بین ۴ تا ۲۸ هفته دیگر ادامه می‌یابد. این یعنی که برای بسیاری از مشترکین CERB که در آخر آگوست اشتراکشان تمام می‌شود، حالا امکان تمدید و ادامه برخورداری از آن وجود دارد.

دولت کانادا با معرفی CERB از ۸.۵ میلیون نفر حمایت کرد تا بتوانند در زمان قرنطینه قبوض خدماتی خود را بپردازند و حالا که وارد فاز بازگشایی شده‌ایم هنوز برخی مردم در جستجوی شغلند و نیازمند کمک برای پرداخت مخارج زندگی. به همین خاطر دولت CERB را تمدید کرده است.

دولت همچنین نرخ‌های پریمیوم بیمه اشتغال (EI) را برای دو سال آینده قفل کرده تا کارگران و کسب‌و‌کارها با افزایش هزینه و کسری از حقوق، روبرو نشوند.

علاوه بر اینها، برای اطمینان از حمایت مناسب از مردم، سه برنامه جدید با مزایا هم اعلام شده است:

  • برنامه CRB: درآمد ۴۰۰ دلار در هفته را به کارگران/کارمندانی می‌دهد که خوداشتغالند و مشمول EI نمی‌شوند اما هنوز به حمایت درآمدی نیاز دارند و در جستجوی شغلند. این مزیت شامل افرادی ست که به خاطر کووید-۱۹ درآمدشان از بین رفته و برای یافتن شغل جدید نیز از آنها حمایت می‌کند. مدت اعطای این کمک ۲۶ هفته است.
  • برنامه CRSB: هر هفته ۵۰۰ دلار در اختیار کسانی می‌گذارد که بیمار هستند یا به دلایل مرتبط با کووید-۱۹ مجبور به قرنطینه خود شده‌اند. مدت اعطای این کمک دو هفته است.
  • برنامه CRCB: هفته‌ای ۵۰۰ دلار به ازای هر خانوار در اختیار افرادی می‌گذارد که در زیر آمده‌اند. مدت اعطای این کمک نیز ۲۶ هفته است.
    • کودک زیر ۱۲ سال به خاطر بسته بودن مدارس و مراکز نگهداری از کودکان.
    • عضوی از خانواده که دچار معلولیت است، یا فردی وابسته به دیگران که «به خاطر توصیه پزشک» به مدرسه، مرکز نگهداری روزانه، یا دیگر مراکز نگهداری نمی‌رود زیرا ریسک ابتلای کووید-۱۹ برای او زیاد است.

دولت برای حمایت از مردم قصد دارد این برنامه‌های کمکی جدید را در قالب لایحه‌ای به مجلس ببرد تا حمایت از مردم در فاز ترمیم اقتصادی ادامه یابد.

منبع: canada.ca