Saturday, April 20, 2024
-2 C
Calgary

معافیت برخی متقاضیان مهاجرت از انجام تست‌های بایومتریک

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

از این پس آن دسته از متقاضیان اقامت دائمی کانادا که در ده‌ سال گذشته اطلاعات بایومتریک خود را ثبت کرده‌اند، نیازی به انجام دوباره آن نخواهند داشت.

اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) پیش از این به دلیل شیوع COVID-19 زمان ارسال نتایج تست‌های بایومتریک را به تعویق انداخته بود.

در حال حاضر معلوم نیست که مراکز انجام تست‌های بایومتریک در کانادا و دیگر کشورها از چه تاریخی فعالیت نرمال خود را مجددا از سر خواهند گرفت.

پس از شیوع ویروس دفاتر خدماتی و مراکز درخواست ویزا (VACs) تعطیل شد و در نتیجه آن رسیدگی به هزاران درخواست اقامت دائمی به تاخیر افتادند.

بسیاری از متقاضیان مهاجرت به کانادا سابقه انجام تست‌های بایومتریک در گذشته را دارند. از طرف دیگر فعال نبودن مراکز انجام تست‌های بایومتریک باعث شده تا روند رو به رشد درخواست‌های اقامت دائمی متوقف شود. به همین دلیل IRCC با چشم‌پوشی از انجام اینگونه تست‌ها برای گروهی از متقاضیان، سعی کرده تا روند رسیدگی به پرونده‌ها را سرعت بخشد.

متقاضیان واجد شرایط و تاریخ اجرا

بگفته IRCC این قانون از تاریخ 10 سپتامبر 2020 شکل اجرایی پیدا کرده و از تاریخ 22 سپتامبر 2020 عملیاتی شده است. هیچگونه محدودیت زمانی برای اجرای قانون مذکور وجود ندارد.

متقاضیان واجد شرایط که هم‌اکنون در داخل یا خارج از کانادا هستند در صورت داشتن شرایط زیر از انجام تست‌های بایومتریک معاف می‌باشند:

  • داشتن درخواست در صف بررسی یا جدید برای دریافت اقامت دائمی کانادا
  • ارسال نتایج تست‌های بایومتریک در فاصله زمانی حداکثر 10 ساله از تاریخ ثبت درخواست جدید اقامت دائمی
توضیحاتی درباره تست‌های بایومتریک

کانادا پس از شیوع کروناویروس و به دلیل موانع بوجود آمده بر سر راه انجام تست‌های بایومتریک، اتباع خارجی را از انجام این تست‌ها معاف کرده است.

ارسال نتایج تست‌های بایومتریک معمولا برای شهروندان خارجی که قصد ورود به خاک کانادا را دارند اجباری است. این افراد شامل متقاضیان دریافت اجازه کار یا تحصیل (بجز شهروندان ایالات‌متحده)، پناهندگان، متقاضیان اقامت دائمی، متقاضیان دارای سابقه سفر به کانادا و متقاضیان تمدید مجوز کار یا تحصیل در کشور، می‌شوند.

شهروندان خارجی باید اثر انگشتان دست و عکس خود را ثبت کرده و هزینه مشخصی را بپردازند. دولت کانادا با استفاده از اطلاعات بایومتریک ارسالی، شهروندان خارجی را به محض ورود به خاک کشور شناسایی می‌کند.

منبع: CIC NEWS