Tuesday, April 23, 2024
4.7 C
Calgary

سورپرایز شگفت‌انگیز بنف، آبشار Panther Falls

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

پارک ملی بنف گنجینه‌ای بی‌نظیر از شگفتی‌های طبیعی را در دل خود جای داده که Panther Falls پکیج کاملی از آن‌ها را در اختیارتان قرار می‌دهد. این آبشارهای عظیم با بیش از 66 متر ارتفاع به زیباترین شکل ممکن جریان‌ کریستالی و قدرتمند آب را به پایین فرو می‌ریزند.

طی کردن مسیر 1.6 کیلومتری تا بالای آبشار خطرات و دشواری‌های خودش را دارد؛ البته در صورت داشتن کفش مناسب و همراه نبردن کودکان مشکل خاصی نخواهید داشت.

اکثر رهگذران بزرگراه Columbia Icefields که در مجاورت آبشار قرار دارد از وجود آن بی‌اطلاع هستند. مسافران معمولا پس از توقف برای تماشای آبشارهای Bridal Veil از وجود Panther Falls باخبر می‌شوند.

https://www.instagram.com/p/CFpSYYtgAgQ/?utm_source=ig_embed

Panther Falls کجاست؟

این آبشار در همسایگی Bridal Veil Falls در پارک ملی بنف قرار دارد. فاصله تقریبی این آبشارها از شهر کلگری 128 کیلومتر است.

https://www.instagram.com/p/B1lyf5zlhaa/?utm_source=ig_embed

چطور خود را به Panther Falls برسانیم؟

Panther Falls در مجاورت بزرگراه Icefields واقع شده و دارای پارکینگ مشترک با Bridal Veil Falls است.

صدای غرش آبشار را می‌توانید از شمال پارکینگ بشنوید. مسیر دسترسی به آبشار از انتهای جنوبی پارکینگ و به موازات مسیر دسترسی به Bridal Veil Falls شروع شده و پس از رسیدن به تقاطع باید سمت راست را پیش بگیرید. پس از طی مسافتی کوتاه در میان درختان جنگلی به محوطه‌ای صخره‌ای خواهید رسید که نمایی خیره‌کننده از Panther Falls دارد. کل مسافت رفت و برگشت به آبشار حدود نیم کیلومتر است.

https://www.instagram.com/p/BxxS_AbBcyh/?utm_source=ig_embed

جذابیت‌های Panther Falls

اصلی‌ترین جاذبه سفر را خود آبشار تشکیل می‌دهد. پس از رسیدن به Panther Falls خود را به یک طاقچه کوچک در پشت آن برسانید تا از آنجا برخی از زیباترین عکس‌های ممکن را ثبت کنید. بعلاوه نباید از طبیعت دیدنی اطراف آبشار غافل شد.

به آن دسته از طبیعت‌دوستان که به یخ‌نوردی علاقه دارند پیشنهاد می‌کنیم تا برای تجربه صعودی بیادماندنی در فصل زمستان به Panther Falls سفر کنند.

https://www.instagram.com/p/Bvouha5nSwl/?utm_source=ig_embed

https://www.instagram.com/p/BvF2fwghVgb/?utm_source=ig_embed

https://www.instagram.com/p/BujfBqHnkXT/?utm_source=ig_embed

https://www.instagram.com/p/BgMDy1pHFOH/?utm_source=ig_embed

https://www.instagram.com/p/Bf8gFDSHkGD/?utm_source=ig_embed

با وجود آنکه اکثر نواحی آلبرتا بر روی گردشگران بازگشایی شده اما بهتر است پیش از برنامه‌ریزی سفر از وضعیت مقصد خود مطلع شوید. حتما مقررات و محدودیت‌های محلی را مطالعه کرده و دستورالعمل‌های بهداشتی ازجمله زدن ماسک و حفظ فاصله فیزیکی را رعایت کنید.

اطلاعات لازم درباره نحوه آماده کردن خود برای مسافرت و نکات ایمنی حین کوهپیمایی را می‌توانید در اینجا و اینجا مطالعه کنید. دستورالعمل Parks Canada برای گردشگران نیز در اینجا قرار دارد. هیچگاه اثری از خود در طبیعت بجای نگذارید و همیشه با حیوانات مهربان باشید.

منبع: Daily Hive