Thursday, April 18, 2024
-1.2 C
Calgary

فستیوال Dark Sky امسال را از دست ندهید!

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

از سال 2011 به این سو هر سال فستیوال Dark Sky Preserve در پارک ملی جسپر برگزار می‌شود. مسئولان فستیوال امسال نیز با در نظر گرفتن محدودیت‌های کرونا قصد دارند شب خاطره‌انگیزی برای شرکت‌کنندگان رقم بزنند.

برای بزرگداشت دهمین سالگرد فستیوال برنامه‌های بسیار متنوع گروهی و انفرادی تدارک دیده شده تا بهترین فرصت برای تماشای ستاره‌های درخشان، سیارات و صور فلکی بوجود آید.

نیکی ویلسون خبرنگار علمی و میزبان فستیوال با خوشحالی از نزدیک بودن زمان برگزاری فستیوال گفت: امسال برنامه‌های بسیار جذابی داریم. پارک ملی جسپر بخاطر موقعیت مکانی خاصی که دارد امکان تماشای همزمان کهکشان راه شیری و شفق‌های قطبی را فراهم می‌کند، تصویری که تا ابد در ذهن بیننده حک خواهد شد. خوشحالم دوباره می‌توانیم علاقه‌مندان را برای لذت از زیبایی‌های آسمان در کنار یکدیگر جمع کنیم.

در یکی از بخش‎های فستیوال روبرد تیرسک و نیکول اسکات تجربیات خود از حضور در خارج ایستگاه فضایی بین‌المللی را بیان خواهند کرد. علاوه بر این راب میرسون بنیانگذار و مدیرعامل Delalune Space و آدام استلزنر مهندس ناسا نیز درباره آینده اکتشافات فضایی بر روی مریخ صحبت و تبادل نظر می‌کنند.

برنامه‌های مختلفی برای شرکت‌کنندگان در نظر گرفته شده که ازجمله آن‌ها می‌توان به Symphony Under The Sun، Peak-Nic Under The Stars، Animals of the Night Hike، Stars and Smoke at Maligne Canyon و After Dark Trivia Night اشاره کرد.

هزینه شرکت در هر برنامه‌ متفاوت است. برای کسب اطلاعات بیشتر و تهیه بلیت می‌توانید به وبسایت Jasper Tourism مراجعه کنید.

فستیوال Dark Sky از تاریخ 16 تا 25 اکتبر برگزار خواهد شد.

منبع: Daily Hive