Friday, April 19, 2024
-3.7 C
Calgary

معرفی برنامه‌های جدید دولت برای حمایت مالی از شهروندان

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دولت فدرال از تاریخ 5 اکتبر قانونی جدیدی را منظور حمایت از شهروندان با درآمد ناکافی اجرا کرده است. این کمک‌ها عبارتند از:

  1. کمک‌هزینه 500 دلاری Canada Recovery Caregiving Benefit (CRCB) که بصورت هفتگی واریز می‌شود. آن دسته از خانواده‌های کارگر که بیش از نیمی از روزهای هفته را بخاطر مراقبت از کودک زیر 12 سال یا عضو خانواده (بواسطه تعطیل شدن مدارس، مراکز مراقبتی و خانه‌های سالمندان)، مراقبت از فرزند یا عضو بیمار خانواده، قرنطینه یا داشتن مشکلات جسمانی مرتبط به کرونا قادر به کار کردن نیستند، حداکثر به مدت 26 هفته از این کمک بهره‌مند خواهند شد.
  2. کمک‌هزینه 500 دلاری Canada Recovery Sickness Benefit (CRSB) که بصورت هفتگی واریز می‌شود. آن دسته از کارگران که بدلیل شیوع کروناویروس قادر به کار کردن در بیش از نیمی از روزهای هفته نباشند حداکثر به مدت دو هفته از این کمک مالی بهره‌مند خواهند شد. مشمولین باید به دلایل مرتبط به COVID-19 در قرنطینه خانگی به سر ببرند، دارای مشکلات جسمانی زمینه‌ای باشند، دوران درمان را بگذرانند و یا بنا بر تشخیص پزشک، پرستار یا مقامات بهداشتی و خطرات ناشی از کرونا، نتوانند از منزل خارج شوند.

این کمک‌ها بصورت هفتگی پرداخت شده و برای دریافت هر نوبت باید بطور جداگانه درخواست ارسال شود.

CRA از تاریخ 12 اکتبر به درخواست‌ها برای دریافت Canada Recovery Benefit رسیدگی خواهد کرد. به این ترتیب کارگران می‌توانند تا 26 نوبت پرداخت هفتگی 500 دلاری دریافت کنند. این کمک مالی به کسانی که شغل خود را از دست داده و مشمول دریافت EI نیستند نیز تعلق می‌گیرد. علاوه بر این کسانی که درآمد آن‌ها بدلیل شیوع COVID-19 حداقل 50 درصد کاهش یافته نیز از این کمک بهره‌مند می‌شوند. واریزها در بازه زمانی دوهفته‌ای آغاز خواهد شد.

CRA با هدف سهولت ارسال کمک‌های مالی پروسه‌ای جدید طراحی خواهد کرد که شباهت زیادی به برنامه پرداخت‌های CERB دارد. افراد واجد شرایط می‌توانند بصورت آنلاین و از طریق پرتابل My Account در CRA و یا از طریق تلفن و شماره‌گیری خط اتومات CRA برای دریافت کمک‌ها درخواست دهند.

دولت در اینباره گفت: بسیاری از کانادایی‌ها امکان بازگشت ایمن به محل کار را پیدا کرده‌اند اما همچنان برخی شهروندان قادر به پیدا کردن شغل نیستند یا به دلیل بحران کنونی باید در خانه بمانند. در پاییز امسال فرایند حمایتی دولت از CERB به Employment Insurance (EI) تغییر کرد، با اینحال ما همچنان به حمایت از کارگرانی که قادر به دریافت EI نیستند ادامه می‌دهیم. این کمک‌های مالی جدید به کانادایی‌ها اجازه خواهد داد در صورت ابتلا به ویروس در خانه بمانند.

منبع: Daily Hive