Friday, April 19, 2024
-1.3 C
Calgary

استراتژی بیست‌ساله آلبرتا برای صادر کردن هیدروژن

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

جیسون کنی استراتژی استان برای تبدیل شدن به صادرکننده هیدروژن تا سال 2040 را اعلام کرد.

شیوع کروناویروس ضربه سختی به صنعت نفت آلبرتا وارد کرده و وضع محدودیت‌های سفر کاهش تقاضا برای سوخت را در پی داشته است. البته بحران انرژی از سال‌ها قبل شروع شد. آلودگی بالای نفت فعالان محیط‌زیست را بر آن داشته تا با وارد آوردن فشار بر سرمایه‌گذاران، بانک‌ها و شرکت‌ها آن‌ها را از فعالیت در پروژه‌های نفتی منصرف کنند.

کنی در سخنان دیروز خود گفت: پتانسیل هیدروژن بسیار بالاست. ما با در پیش گرفتن این استراتژی نام آلبرتا را بعنوان یکی از صادرکنندگان هیدروژن مطرح کرده و در این بازار به رقابت خواهیم پرداخت.

بگفته یکی از سخنگویان دولت استانی جزئیات برنامه‌های آلبرتا بمنظور راه‌اندازی صنعت تولید هیدروژن با اتکا به منابع عظیم گاز طبیعی استان بزودی اعلام می‌شود.

دولت فدرال نیز همزمان مشغول همکاری با سایر کشورها برای ساخت و توسعه تاسیسات تولید هیدروژن است.

این سوخت پاک می‌تواند به تنوع اقتصادی در آلبرتا کمک کند، با اینحال یکی از وزرای استانی در گفت‌وگو با رویترز اعلام کرده که هیدروژن دستمایه دولت برای توسعه بیشتر منابع نفت و گاز استان است.

آلبرتا قصد دارد تا سال 2030 تولید محصولات پتروشیمی خود را افزایش دهد و به قطب بازیافت پسماندهای پلاستیکی تبدیل شود. بنا بر اعلام کنی تا ده سال آبنده چندین ترمینال جدید برای صادرات گاز طبیعی مایع (LNG) نیز راه‌اندازی خواهد شد.

پیش از این مقامات آلبرتا از سرمایه‌گذاران دعوت کرده بودند تا طرح‌های خود برای احداث واحدهای پتروشیمی در استان را در پاییز امسال ارسال کنند. دولت استانی از پروژه‌های منتخب حمایت مالی می‌کند.

منبع: Calgary Herald