Friday, April 19, 2024
-2.3 C
Calgary

کروناویروس و ضرر هنگفت دانشگاه‌های کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

گزارش Statistic Canada نشان می‌دهد امسال دانشگاه‌های کانادایی شاید تا 3.4 میلیارد دلار به دلیل شیوع COVID-19 ضرر کنند که علت اصلی آن کاهش شدید تعداد دانشجویان خارجی است.

طبق این گزارش درآمد دانشگاه‌ها از شهریه‌های دانشجویان رو به افزایش می‌باشد. در سال تحصیلی 14-2013 شهریه‌های دریافتی 24.7 درصد از درآمد دانشگاه‌ها را تشکیل می‌داد که این رقم در سال 19-2018 به 29.4 درصد افزایش یافت.

بودجه دولتی نیز 45.8 از درآمد دانشگاه‌ها را تشکیل می‌دهد (اصلی‌ترین منبع درآمدی دانشگاه‌ها).

بگفته Statistic Canada افزایش دانشجویان خارجی در سال‌ها اخیر سبب رشد درآمد دانشگاه‌ها از طریق شهریه شده است. این گروه در مقایسه با دانشجویان کانادایی تا پنج برابر بیشتر شهریه می‌پردازند.

در سال 2018-2017 دانشجویان خارجی به تنهایی حدود 40 درصد از شهریه‌ها را پرداخت کرده بودند.

این گزارش پیشبینی کرده که دانشگاه‌ها در سال تحصیلی جاری بین 377 میلیون تا 3.4 میلیارد دلار (حدود 0.8 تا 7.5 درصد از کل درآمدشان) را از دست بدهند.

این آژانس برآورد خود را بر اساس تعداد مجوزهای صادر شده از سوی اداره Immigration, Refugees and Citizenship Canada انجام داده است. در سال 2020 به نسبت سال‌های گذشته 58 درصد مجوز کمتر صادر شده و حدود 13 درصد از مجوزهای صادر شده در ماه سپتامبر اعتبار خود را از دست داده‌‎اند.

بگفته این آژانس میزان ثبت‌نام دانشجویان کانادایی نیز در سال جاری کاهش یافته است.

بر اساس نتایج گزارش منتشر شده 20 درصد از دانش‌آموزان 17 تا 24 ساله که ماه مارچ گذشته در مدرسه مشغول به تحصیل بوده‌اند قصد ادامه تحصیل در سال جاری را ندارند.

وندی ترین مدیر تحقیقات و روابط خارجی Universities Canada قضاوت درباره تاثیر شیوع کروناویروس بر بودجه و میزان ثبت‌نام دانشگاه‌ها را هنوز زود می‌داند.

به اعتقاد او ارائه کمک Canada Emergency Response Benefit (CERB) از سوی دولت فدرال به دانشجویان و خانواده‌ها این اعتماد بنفس را داده تا امسال نیز به دانشگاه بروند.

از طرف دیگر دانشگاه‌ها با شرایط شیوع بیماری و محدودیت‌های سفر کنار آمده و به دانشجویان خارجی اجازه داده‌اند تا از راه دور به تحصیل ادامه دهند. به اعتقاد او این تصمیم در امیدواری دانشجویان خارجی به ادامه تحصیل نقش بسیار مهمی داشته است.

منبع: Global News