Friday, March 29, 2024
-7 C
Calgary

کانادا در آگوست ۲۰۲۰ به یازده هزار مهاجر خوشامد گفت

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

طبق داده‌های دولت فدرال، کانادا در آگوست امسال ۱۱,۳۱۵ مهاجرت دائمی جدید را پذیرفته است. البته این نسبت به آمار ۱۳,۶۴۵ نفری ماه جولای کمتر است.

تعداد مهاجرین آگوست ۲۰۲۰ نه تنها نسبت به جولای، بلکه در مقایسه با آمار ۳۱,۶۰۰ نفری آگوست ۲۰۱۹ نیز کاهش یافته است.

تقصیرها به گردن پَندمیِ کووید-۱۹ است که از ماه مارس ۲۰۲۰ باعث ممنوعیت و محدودیت در ورود به کشور و مسافرت شده است.

قبل از پَندمی، کانادا قصد پذیرش ۳۴۱,۰۰۰ مهاجرت جدید در سال ۲۰۲۰ را داشت ولی حالا به نظر می‌رسد که این عدد زیر ۲۰۰,۰۰۰ متوقف شود، که اولین بار از سال ۱۹۹۹ خواهد بود.

البته که اُفت آمار مهاجرین کانادا موقتی است و پس از رفع محدودیت‌های مرتبط با کووید رشدی چشمگیر خواهد داشت.

نشانه‌های بازگشت این رشد را می‌توان در تعهد به ادامه برنامه‌های Express Entry و Provincial Nominee Program (PNP) دید. طبق اکسپرس انتری همچنان ثبت و پذیرش مهاجرین ادامه دارد و در فصل سوم ۲۰۲۰ جذب مهاجرین متخصص رکوردشکنی کرده است.

برنامه PNP نیز بسیار فعال است و مناطقی مثل پرینس ادوارد آیلند، نوا اسکوشیا، اونتاریو، منیتوبا، ساسکاچوان، آلبرتا و بریتیش کلمبیا هر کدام میزبان پذیرش‌های جدید طی پَندمی بوده‌اند. کبک که برنامه مهاجرتی خاص خود را دارد هم هفته قبل بزرگترین پذیرش در طول یک سال اخیر را داشت.

در سپتامبر، دولت کانادا ادامه برنامه‌های مهاجرپذیری را از اولویت‌های کلیدی برای پشتیبانی از روند ترمیم اقتصادی کشور توصیف کرد. اوایل این هفته نیز بازگشایی برنامه Parents and Grandparents Program (PGP) اعلام شد.

در این اعلامیه، IRCC گفته که ۳۰,۰۰۰ درخواست PGP در سال ۲۰۲۱ پذیرفته می‌شود. معمولا این برنامه عامل جذب ۶ درصد از کل مهاجرین سالانه کانادا ست.

در همین ماه، دولت کانادا برنامه‌های مهاجرپذیری ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ را اعلام خواهد کرد.

پَندمی کووید-۱۹ تعداد مهاجرین جدید را در سال ۲۰۲۰ کاهش داده است و این وضع در کوتاه‌مدت ادامه می‌یابد. اما انتظار می‌رود که از سال آینده اوضاع به روال عادی برگردد و موج مهاجرین جدید حتی از اهداف قبلی نیز سبقت بگیرد.

منبع: CIC News