Thursday, March 28, 2024
1 C
Calgary

راهنمای خرید تایر زمستانی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

هنگام رانندگی در زمستان، نیروی کششی مناسب تایر باعث می‌شود اتومبیل به آسانی شتاب بگیرد، سرعت را کم کند و اتومبیل را در جاده نگه دارد. این امر باعث می‌شود میزان تصادفات و خطرات احتمالی کمتر شود. چند نکته که بهتر است قبل از خرید تایر بدانید:

تایرهای زمستانی چسبندگی (گیرش جاده) بهتری دارند:

با اینکه تایرهای چهارفصل برای رانندگی در شرایط معتدل و بارانی مناسب هستند، اما تایرهای زمستانی کنترل و ایمنی خودرو را در دمای کمتر از 7 درجه سانتیگراد بهبود می‌بخشند. دلیل آن اینست که لاستیک تایرهای چهارفصل در دمای کمتر از 7 درجه سانتیگراد سفت شده و نیروی کششی را کاهش می‌دهد. اما تایرهای زمستانی طوری طراحی شده‌اند که قابلیت انعطاف‌پذیری را در شرایط یخ‌زدگی جاده حفظ کرده و چسبندگی بهتری با جاده داشته باشند. این تایرها دارای آج‌های بزرگ‌تری هستند، در نتیجه “چنگ‌زنی” بیشتری در برف دارند.

چهار تایر سازگار نصب کنید:

تغییرات در الگوی آج و سایش می‌تواند بر عملکرد کنترل خودرویتان تأثیر گذار باشد. اگر شما قصد دارید مالکیت خودرویی را بیش از پنج سال داشته باشید، به هر صورت، دو جفت تایر خواهید خرید؛ جفتی که از اول روی ماشینتان نصب شده و جفت دیگری که پس از فرسوده شدن تایرهای قبلی خواهید خرید. خرید تایر زمستانی باعث افزایش دوبرابری عمر تایرهای چهارفصل شما می‌شود.

یک ست چرخ اضافه بخرید:

یک ست چرخ زمستانی در بلند مدت باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینۀ شما می‌شود. این به این دلیل است که تایرهایی که از قبل روی چرخ‌ها نصب شده‌اند برای تعویض حدوداً 15 دقیقه زمان احتیاج دارند، در حالیکه فقط تعویض تایر 60 تا 90 دقیقه زمان می‌برد. بعلاوه، با در معرض قرار ندادن چرخ‌های تابستانی خودرویتان با نمک، شن و ماسه و خراشیدگی‌های ایجاد شده از جادۀ زمستانی، باعث می‌شوید عمر این چرخ‌ها افزایش پیدا کند.

فشار هوای تایرها را بررسی کنید:

با پایین آمدن دما، فشار هوای تایر نیز کاهش می‌یابد، پس حداقل به‌صورت ماهانه آن را بررسی کنید (لوازم یدکی را فراموش نکنید)، بعلاوه اگر دما در حال نوسان باشد، این تغییر دمای بسیار شدید باعث می‌شود که شما 2 تا 5 PSI ( واحد استاندارد اندازه‌گیری فشار هوا) را از دست بدهید.

منبع: dailyhive