Thursday, March 28, 2024
-1.9 C
Calgary

نکاتی درباره جریمهٔ عدم برف‌روبی پیاده‌روها در کلگری

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

شما هم تا به حال جریمه‌های سنگین شهرداری کلگری برای برف‌روبی نکردن منزل را دریافت کرده‌اید؟

طبق قوانین شهرداری کلگری، صاحبان املاکی که مجاور پیاده‌روها هستند، مسئول برف‌روبی پیاده‌روی جلوی پلاکشان ظرف ۲۴ ساعت پس از اتمام بارشند.

‌اگر مالکان این کار را انجام ندهند، جریمه‌ای ۱۵۰ دلاری بابت برف‌روبی توسط شهرداری به آنها تعلق می‌گیرد—البته گاهی اولین تخلف می‌تواند جریمه‌ای ۲۵۰ دلاری به همراه داشته باشد.

کافی است این کار را تکرار کنید تا در بار دوم ۵۰۰ دلار قبض جریمه برای شما ارسال شود و دفعهٔ سوم به ۷۵۰ دلار افزایش خواهد یافت. و تا یک سال پس از آن هم جریمهٔ هر بار تخلف ۷۵۰ دلار خواهد بود.

با توجه به اینکه چند روزی از بارش آخرهفتهٔ قبلی می‌گذرد، شاید به زودی قبض جریمه‌ای برای شما ارسال شود—و البته اگر بجنبید، شاید بتوانید کار را سریع جمع و از جریمه فرار کنید.

این جریمه در قانون خیابان‌های شهرداری کلگری بخش ۶۷ آمده که در آن می‌خوانیم «مالک یا ساکنِ یک پلاک زمین در مجاورت پیاده‌رو یا مسیر، موظف به پاکسازی آن است اگر:

  1. چنین معبر یا پیاده‌رویی به موازات یا در نزدیکی خیابان باشد.
  2. چنین معبر یا پیاده‌رویی به موازات یا در نزدیکی خیابان باشد، و فقط با یک بلوار چمن‌دار یا پوشیده، از خیابان اصلی جدا شده باشد.

در این صورت ظرف ۲۴ ساعت بایستی سطح پیاده‌رو یا معبر را از برف یا یه پاکسازی کند.»

و اگر این کار را انجام ندهید چه می‌شود؟ بستگی به تعداد شکایت‌های دریافتی زیاد باشند شهرداری بالاخره می‌آید و آنجا را برف‌روبی می‌کند؛ البته که هزینه آن حداقل ۱۵۰ دلار خواهد بود.

مالکینی که دستگاه‌های موتوری برای برف‌روبی خریده‌اند، تا ۴۸ ساعت پس از پایان بارش می‌توانند از آن استفاده کنند و در این بازه هم هیچ شکایتی از همسایه‌ها پذیرفته نخواهد شد.

افرادی که به هر دلیل قادر به پارو کردن برف‌ها نیستند، می‌توانند از برنامه‌های حمایتی شهرداری برای برف‌روبی در محله‌ها استفاده کنند.

البته که می‌توانید به بچه‌های محله ۱۰-۲۰ دلار بدهید تا این کار را برای‌تان انجام دهند. یک‌جور اشتغالزایی هم هست!

اگر ملکی می‌شناسید که تا ۲۴ ساعت پس از برف، پیاده‌روی خود را تمیز نمی‌کند با شماره ۱-۱-۳ تماس بگیرید یا اینکه خودتان آستین‌ها را بالا بزنید و به همسایه‌ها کمک کنید.

منبع: Daily Hive