Thursday, March 28, 2024
1 C
Calgary

نیمی از کانادایی‌ها به فکر ترک شغل هستند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

طبق یازدهمین گزارش سالانه Hays Salary Guide کارفرمایان کانادایی از وضعیت اقتصادی خود رضایت دارند و چشم‌انداز شغلی مثبتی را متصور هستند. در مقابل دیدگاه کارکنان چیز دیگریست. کاهش روابط اجتماعی، افزایش فشار کاری و نبود سلامت جسمی و روانی جزو مهمترین دغدغه‌های کارمندان کانادایی است.

براساس این گزارش 49 درصد شاغلین به طور جدی به فکر ترک شغل خود هستند که در مقایسه با سال پیش رشد نه درصدی را نشان می‌دهد.

این گزارش که در ماه آگوست و پس از تثبیت شرایط پساکرونا تهیه شده شمایی کلی از عملکرد بیزینس‌ها و برنامه‌هایشان برای آینده را در ترکیب با وضعیت معیشتی نیروی کار به تصویر می‌کشد.

بنا بر اعلام شرکت‌ها در سه ماه پایانی سال 2020 درصد قابل قبولی شرایط کسب‌وکار خود را نرمال (55 درصد) یا رو به رشد (19 درصد) توصیف کرده‌اند. اما در مقابل کارمندان با وجود مشاهده نشانه‌هایی از بهبود شرایط اقتصادی، تاثیرات منفی کرونا را عمیقا احساس کرده و چندان به آینده خوشبین نیستند.

در اوایل شال جاری 81 درصد کارمندان وضعیت معیشت خود را مثبت اعلام کرده بودند اما پس از بازگشایی اقتصادی این نرخ به 64 درصد کاهش یافت. باید این نکته را نیز گوشزد کرد که 54 درصد کارفرمایان پذیرفته‌اند برای بهبود وضعیت معیشت و سلامت روان کارمندان خود کاری نکرده‌اند.

تراویس اروک رئیس Hays Canada در واکنش به این گزارش گفت: کارفرمایان کانادایی با سخت‌ترین بحران روبرو شده‌اند و افزایش تعداد کارمندانی که به فکر ترک شغل خود می‌باشند چالشی اساسی محسوب می‌شود. COVID-19 همه را خسته کرده و با وجود بهبود وضعیت اکثر بیزینس‌ها، کارمندان در حال تسلیم شدن هستند.

او افزود: کارمندان از کارفرما انتظار دارند تا برای بهتر شدن شرایط زندگی آن‌ها کاری کند اما طبق شواهد بدست آمده حمایتی انجام نشده و آن‌ها به دنبال موقعیت‌ شغلی بهتر هستند. به این ترتیب با وجود وضعیت رو به بهبود بازار کار، کارمندان شغل خود را ترک خواهند کرد.

از طرفی اکثر کارفرمایان از منظر وضعیت استخدام و برنامه‌ریزی برای دستمزد کارمندان خود نیز در حال در جا زدن هستند. یک سوم پاسخ‌دهندگان قصد دارند نیروی کار خود را کاهش دهند و 71 درصد نیز به دلیل شیوه ویروس دستمزد کارکنان را افزایش نداده‌اند. در مقابل 19 درصد می‌خواهند درآمد کارکنان را بالاتر از نرخ هزینه سالانه زندگی تعیین کنند و 29 درصد هیچگونه برنامه‌ای برای افزایش دستمزد کارکنان در سال آینده ندارند.

اروک در بخش دیگری از صحبت‌ها خود گفت: کارفرمایان با بزرگترین بحران اقتصادی از زمان رکود بزرگ درگیر هستند و با توجه به نتایج بدست آمده بر استخدام مجدد یا جایگزین کردن نیروهای از دست رفته اصرار دارند. گام برداشتن در مسیر صحیح بسیار خوب است اما باید توجه داشت که فاکتورهایی نظیر افزایش دستمزدها، شرایط دوره‌های کارآموزی و مزایای تعیین شده برای بهبود معیشت کارمندان به این زودی‌ها بهبود نمی‌یابند.

منبع: Daily Hive