Saturday, April 20, 2024
-5.1 C
Calgary

بانک مرکزی کانادا: اثرات اقتصادی کووید-۱۹ تا سال ۲۰۲۲ ادامه می‌یابد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

گزارشی جدید از بانک مرکزی کانادا حکایت از این دارد که اقتصاد کشورمان برای ترمیم کامل و خنثی کردن اثرات کووید-۱۹ تا سال ۲۰۲۲ به زمان نیاز دارد.

در این گزارش می‌خوانیم: «اقتصادهای کانادا و جهان با جهشی سریع از رکود شدید اولیه در ابتدای پَندمی بیرون آمده‌اند. اما شیوع کروناویروس در جهان ادامه دارد و همچنان آثار بزرگی در همه کشورها خواهد داشت.»

با اینکه رشد سریعی را پس از مهار اولیه و برداشتن محدودیت‌های اجتماعی و اقتصادی شاهد بودیم، ولی «کانادا حالا وارد فاز آرام‌تر و طولانی‌تری از ترمیم شده است.»

«به خاطر افزایش شیوع کووید-۱۹ در ماه‌های اخیر، رشد در این فاز ترمیمی کُندتر از تخمین اولیه و شکنندگی اقتصاد کانادا نیز بیشتر خواهد بود.»

در نتیجه، شکافِ بین ظرفیت اسمی تولید و ظرفیت واقعی اقتصاد کانادا تا سال ۲۰۲۳ پُر نخواهد شد. به بیان دیگر، تا ۲ سال دیگر اقتصاد به ظرفیت کامل خود نخواهد رسید.

در این برهه از زمان، «اقتصاد به شکل نامتقارنی در حال رشد است، برخی بخش‌ها و کارگران بیش از بقیه تحت تاثیر ویروسند و از این رو ضعف اقتصاد تا ۲۰۲۳ ادامه می‌یابد و تورم را پایین نگه می‌دارد.» تورم معقول در اقتصادهای پیشرفته، نشانه‌ای از رشد و شکوفایی است.

با این حال بانک مرکزی کانادا در گزارشش اشاره کرده که تمام پیش‌بینی‌ها بر اساس فرضیات متخصصینش درباره کووید-۱۹ هستند و چنانچه تغییر محسوسی در شرایط ایجاد شود، جدول‌های زمانی نیز دستخوش تغییر می‌شوند.

«بهبود اقتصاد کاملا به مهار یا گسترش پندمی بستگی دارد. با وجود عوامل ناشناخته، بانک مرکزی طبق سنت قبلی خود به پیش‌بینی رشد اقتصاد و تورم ادامه خواهد داد.»

«اکنون که شش ماه از تهاجم اولیه این ویروس می‌گذرد، این بانک درک بهتری از تاثیرات آن و روش‌های مهارش، و نیز برنامه‌های حمایتی برای اقتصاد کانادا پیدا کرده است.»

«این شناخت در کنار اطلاعات بیشتر درباره توسعه واکسن‌های کووید-۱۹ به ما این امکان را می‌دهد که فرضیات قابل قبولی را برای پیش‌بینی‌های خود منظور کنیم.»

رشد اقتصاد در ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ به طور میانگین ۴ درصد خواهد بود و بانک مرکزی می‌گوید که با این سرعت «تولید ناخالص داخلی نمی‌تواند تا قبل از ۲۰۲۲ به سطح پیش از شروع پندمی برگردد.»

منبع: Daily Hive