Thursday, March 28, 2024
0.3 C
Calgary

نقض حریم خصوصی ۵ میلیون نفر در مال‌های Cadillac Fairview

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

نتیجه تحقیقات نشان می‌دهد که Cadillac Fairview، یکی از بزرگترین کمپانی‌های املاک تجاری در امریکای شمالی، تصاویر ۵ میلیون مشتری فروشگاه‌ها را بدون اطلاع یا اجازهٔ آنها، گردآوری کرده است.

کمیسر حریم خصوصیِ فدرال و همتایانش در آلبرتا و بریتیش کلمبیا در جریان تحقیقات خود دوربین‌های مدار بستهٔ داخلِ مال‌ها و کیوسک‌های اطلاعات دیجیتال این کمپانی در ۱۲ مالِ (Mall) سرتاسر کانادا را بررسی کرده‌اند.

طبق گزارش منتشر شده توسط کمیسرها، این نرم‌افزار تشخیص چهره «برای گردآوری اطلاعات اضافه درباره خریداران» از جمله جنسیت و سن آنها استفاده می‌شده است.

مال‌هایی که این عملیات در آنها جریان داشته عبارتند از:

Screen Shot 1399 08 10 at 4 34 12 PM

زمانی که این تصاویر پاک شدند، اطلاعات بیومتریک جمع‌آوری شده از آنها «در یک پایگاه دادهٔ مرکزی توسط یک کمپانی ثالث» حفظ شد که این مایهٔ نگرانی است.

کمپانی CF در پاسخ به این نقض آشکار حریم خصوصی خود را از وجود آن پایگاه داده بی‌اطلاع دانسته ولی کمیسرها می‌گویند که وجود آن «خطر بالقوهٔ استفاده توسط گروه‌های ثالث» یا سواستفاده مجرمانه را در پی داشته است.

دنیل تریِن، کمیسر حریم خصوصی کانادا می‌گوید: «هیچ هشداری وجود نداشته که به مشتریانِ این مال‌ها اطلاع دهد که تصاویر آنها در حال ضبط شدن بوده یا با فناوری تشخیص چهره، مورد تحلیل قرار خواهد گرفت.»

«فقدان موافقت از طرف مشتریانِ زمینه‌ساز نگرانی در زمینه حفظ داده‌های بیومتریک است، داده‌هایی که منحصربه‌فرد و ویژگی اختصاصی هر فرد و بخشی از هویت او است.»

کمپانی CF می‌گوید فناوری تحلیل ناشناس ویدیویی (AVA) «در مدتی کوتاه» طی جولای ۲۰۱۸ در برخی مال‌های تحت کنترل این کمپانی استفاده شده و تاکید دارد که هدف از آن گردآوری اطلاعات شخصی نبوده است: «تصاویر گرفته شده، به سرعت تحلیل و سپس پاک شده‌اند.»

«فناوری AVA برای گردآوری اطلاعات مربوط به حرکت جمعیت در داخل مال‌ها بوده و به طور ناشناس مسیر حرکت گروه‌های جمعیتی را آنالیز می‌کرده است.»

CF می‌گوید که با استفاده از برچسب‌های نصب شده روی درهای مال، مشتریان را از این فناوری آگاه می‌کرده است اما به نظر کمیسرهای حریم خصوصی، این آگاهی‌بخشی «ناکافی» بوده است.

بیش از ۲ سال قبل، و به دنبال آگاهی‌بخشی عمومی درباره این طرح، برنامه AVA متوقف شد اما کمیسر فدرال می‌گوید که CF به درخواستش برای آگاهی‌بخشی بهتر به مشتریان این مال‌ها توجهی نکرده و این جای نگرانی دارد.

منبع: Daily Hive