Thursday, March 28, 2024
-1.7 C
Calgary

سازمان بهداشت کانادا: از ماسک‌های سه‌لایه استفاده کنید

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

مقامات بهداشتی کانادا توصیه‌نامه جدیدی برای استفاده از ماسک‌های غیرپزشکی منتشر کرده‌اند.

دکتر ترزا تام رئیس سازمان بهداشت کانادا به شهروندان پیشنهاد داد که از ماسک‌ها و پوشش‌های محافظتی که حداقل سه لایه محافظتی دارند استفاده کنند.

او در جریان کنفرانس خبری خود گفت: درجه حفاظت ماسک‌های غیرپزشکی به فاکتورهایی نظیر کیفیت ساخت، تعداد لایه‌ها، جنس آن‌ها و ابعاد ماسک بستگی دارد. بمنظور بهبود کیفیت این نوع ماسک‌ها بهتر است حداقل سه لایه محافظتی در آن‌ها استفاده شده باشد.

یک ماسک ایده‌آل دارای دو لایه متراکم از جنس الیاف گوناگون چون کتان و یک لایه میانی برای فیلتر می‌باشد. این فیلتر می‌تواند از الیاف پولی‌پروپیلن نامتراکم ساخته شود.

به طور کلی ماسک‌های غیرپزشکی باید به اندازه کافی بزرگ باشند تا بینی، دهان و چانه را به خوبی بپوشاند و با استفاده از کش کاملا به گوش یا سر متصل شوند.

تام در ادامه افزود: پوشیدن ماسک یکی از راه‌های حفاظت خود و دیگران در برابر ویروس است اما عمل به راهکارهای دیگر چون ماندن در خانه در صورت داشتن علائم بیماری، شستن دست‌ها و حفظ فاصله فیزیکی ایمن نیز بسیار مهم و حیاتی هستند. طبق شواهد موجود برگزاری گردهمایی‌های بزرگ و تجمع در فضاهای بسته نقش پررنگی در رشد موارد ابتلا در کانادا و جهان داشته است.

شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت اداره بهداشت کانادا آخرین توصیه‌های مربوط به استفاده از ماسک‌های غیرپزشکی و نیز دستورالعمل دوخت این نوع ماسک‌ها را مطالعه کنید.

منبع: Daily Hive