Friday, April 26, 2024
4.8 C
Calgary

آلبرتا: ثبت 800 مبتلای جدید ظرف 24 ساعت!

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دکتر دینا هینشاو رئیس سازمان بهداشت استان در کنفرانس خبری روز پنجشنبه خود آمار نگران‌کننده‌ای از شیوع کرونا در استان داد.

در این جلسه به دلایل تکنیکی امکان ارائه آمار روزانه وجود نداشت اما او گفت حدود 800 بیمار در 24 ساعت گذشته شناسایی شده‌اند.

دکتر هینشاو افزود: هم‌اکنون در نه بیمارستان استان شاهد شیوع ویروس بوده‌ایم که یکی از آن‌ها دیروز و در بیمارستان Chinook Regional رخ داده است.

در هفته‌های گذشته آلبرتا شاهد رشد چشمگیر موارد ابتلا به کروناویروس بوده که موجب وضع محدودیت‌های جدید برای برگزاری گردهمایی‌های اجتماعی در شهرهای کلگری و ادمونتون شد.

هینشاو تاکید کرد در صورت کم نشدن تعداد مبتلایان در روزهای آینده قوانین جدیدی وضع خواهیم کرد تا جلوی شیوع بیشتر ویروس را بگیریم و از فشار بر سیستم درمانی کاسته شود.

بگفته هینشاو سیستم ردیابی بیماران کرونا نیز شدیدا تحت فشار است و هم‌اکنون تمرکز اصلی بر یافتن بیماران در مراکزی چون مدارس، خانه‌های سالمندان و مراکز بهداشتی و درمانی می‌باشد.

او گفت: من از شهروندان آلبرتا می‌خواهم تا در صورت داشتن علائم بیماری کلیه فعالیت‌های روزمره خود را متوفف کرده و در خانه بمانند. با ترک کردن خانه به هر دلیل جز رفتن به مراکز تست یا بیمارستان، دیگران را در معرض شیوع ویروس قرار می‌دهید و شرایط در استان رو به وخامت خواهد گذاشت.

آمار رسمی روزهای پنجشنبه و جمعه مبتلایان جدید COVID-19 در آلبرتا روز جمعه منتشر خواهند شد.

منبع: Daily Hive