Wednesday, April 24, 2024
15.7 C
Calgary

چالش اساسی بر سر راه توزیع واکسن Pfizer

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در روزهای اخیر خبر 90 درصد اثربخش بودن واکسن Pfizer حسابی سر و صدا به پا کرده اما اطلاعات جدید قدری از شادمانی کاسته است. براساس جزئیات اعلام شده واکسن‌ها باید در دماهای بسیار پایین نگهداری شوند و همین‌ موضوع عملیات توزیع را بسیار پیچیده خواهد کرد.

بگفته ترودو در حال حاضر چالش اساسی چگونگی توزیع واکسن میان شهروندان است. او در کنفرانس خبری روز سه‌شنبه اعلام کرد واکسن جدید باید در دمای حدودا -70 درجه سانتی‌گراد نگهداری شود.

ترودو افزود: تجهیزات پیچیده‌ای برای این کار لازم داریم. این یک چالش بزرگ در زمان حمل‌و‌نقل و توزیع واکسن می‌باشد.

در حال حاضر دولت فدرال با همکاری دولت‌های استانی در حال تدوین برنامه‌ای برای ذخیره‌سازی، حمل‌ونقل و توزیع واکسن‌های Pfizer هستند تا عملیات ایمن‌سازی با موفقیت انجام شود.

هم‌اکنون کانادا قراردادی را برای دریافت میلیون‌ها دوز از واکسن Pfizer، پیش از تایید نهایی محصول، به امضا رسانده است. بنابراین پس از دریافت تاییدیه‌ها محموله‌های بسیاری در راه کشور خواهند بود.

دکتر بانی هنری رئیس سازمان بهداشت بریتیش‌کلمبیا نیز در کنفرانس روز دوشنبه خود تاکید کرد که مرکز کنترل بیماری این استان با همکاری دولت فدرال در حال کار بر روی ارائه یک استراتژی با هدف توزیع واکسن است. بگفته او شهر تورنتو از همین حالا یک کارگروه ایمن‌سازی ایجاد کرده تا مطمئن شود امکان توزیع دوزهای واکسن در سطح کلان وجود خواهد داشت.

هنری در اینباره گفت: ما تعداد کافی فریزر -70 درجه سانتی‌گراد در استان نداریم و این پروسه به هیچ وجه آسان نخواهد بود. از طرفی باید واکسن در اوایل سال 2021 به دست ما برسد تا بتوانیم جلوی شیوع بیشتر ویروس را بگیریم.

ترودو به این نکته نیز اشاره کرد که پروژه ساخت دیگر واکسن‌ها در حال پیشرفت است و تمامی آن‌ها به دماهای بسیار پایین در زمان نگهداری، انتقال و توزیع نیاز ندارند.

منبع: Daily Hive