Friday, March 29, 2024
-6.5 C
Calgary

آینده برنامه‌های حمایتی دولت در دوران کرونا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

نخست‌وزیر جاستین ترودو با اشاره به حمایت‌های مالی گوناگون که در دوران کرونا از شهروندان شده با اطمینان اعلام کرد این برنامه‌ها دائمی نخواهند بود.

بگفته ترودو دولت در حال رصد تحولات است تا تصمیماتس خود برای آینده را بگیرد.

او که به صورت مجازی با Financial Times مصاحبه می‌کرد گفت تنها با استدلال موثر واقع شدن کمک‌ها نمی‌توان انتظار ادامه‌دار بودن آن‌ها، پس از پایان بحران را، داشت.

ترودو افزود: ما نمی‌توانیم در دوران پساکرونا به همین منوال پیش برویم. بنظرم ایده‌های مهمی بدست آورده‌ایم که می‌توانند بمنظور ایجاد فرصت‌های برابر از آن‌ها استفاده کرد.

بین ماه‌‌های مارچ تا اکتبر مبلغ 81.6 میلیارد دلار از طریق برنامه Canada Emergency Response Benefit میان 8.9 میلیون نفر توزیع شد.

پس از آن سه برنامه حمایتی دیگر جایگزین CERB شدند و حدود 2.3 میلیارد دلار از طریق آن‌‎ها میان شهروندان تقسیم شد. بیش از یک میلیون شهروند توسط Canada Recovery Benefit کمک‌ها را دریافت کرده‌اند. تقاضا برای کمک‌ها دائما افزایش یافته و احتمالا بیشتر نیز خواهد شد.

این سه برنامه حمایتی تا تابستان آینده ادامه دارند اما تغییر روند شیوع ویروس می‌تواند شرایط را عوض کند.

ترودو با اشاره به ‌بی‌ثباتی‌های بوجود آمده پس از COVID-19 از تداوم برنامه‌های حمایتی تا تابستان آینده دفاع کرد. او گفت در صورت افت یا رشد اقتصادی شاهد تغییر در برنامه‌ها خواهیم بود.

بگفته او برنامه‌های حمایتی، برنامه سوبسید دستمزد برای پرداخت اجاره‌بهای واحدهای تجاری و برنامه حمایتی از شرکت‌‌های آسیب دیده در دوران قرنطینه همگی بطور اتومات در دوران شیوع موج دوم COVID-19 بروزرسانی می‌شوند.

کریستیا فریلند وزیر دارایی فدرال قرار است امروز برای دفاع از قانون C-9 در کمیته دارایی سنا حاضر شود. در صورت تصویب این قانون برنامه‌ای جدید با مزایای بی‌شمار کلید خواهد خورد که basic income program نام دارد.

این کمک مالی اساسی و مستقل توسط دولت به شهروندان (افراد و خانواده‌ها) پرداخت شده و یک سطح درآمد حداقل را برای آن‌ها تعیین می‌کند.

طرفداران این ایده که ترودو آن را علنا مطرح نکرده معتقد هستند اثربخشی کمک‌های فعلی ثابت کرده که اجرای این برنامه پیامدهای مثبت فراوان خواهد داشت. بگفته آن‌ها CERB و دیگر کمک‌ها جایگزین درآمد افراد نیستند و در چند ماه اخیر چنین موضوعی اثبات شده است.

ترودو درباره برنامه basic income گفت: برنامه‌های فعلی نباید با آنچه برای آینده در نظر داریم تداخل پیدا کنند. بنظرم پیش از ایجاد یک برنامه جامع حمایت اجتماعی باید از بحران فعلی بگذریم.

بخش بودجه پارلمان هزینه اجرای basic income به مدت شش ماه و برای کلیه شهروندان را بین 30.5 تا 71.4 میلیارد دلار برآورد کرده است. مجموع هزینه اجرای این برنامه در سال 2025 حدود 84.2 تا 197.2 میلیارد دلار خواهد بود.

منبع: Global NEWS