Friday, April 19, 2024
-3.7 C
Calgary

آلبرتا در حال آماده‌سازی محدودیت‌های بیشتر در پی افزایش موارد COVID-19

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دو مقام مسئول به خبرگزاری‌ها اعلام کرده‌اند جلسۀ کابینه بدون آمادگی قبلی در روز چهارشنبه به منظور گفتگو در مورد گزینه‌های پیشرو برگزار شده است.

این جلسه در مورد محدودیت‌های جدید به منظور جلوگیری از شیوع COVID-19 و وضع قوانین جدیدی بوده است که دکتر دینا هینشاو، رئیس سازمان بهداشت استان آلبرتا، در کنفراس خبری اعلام خواهد کرد.

پس از مشاهدۀ رکوردشکنی تعداد موارد COVID-19 در این استان، دولت آلبرتا محدودیت‌های جدید را ارزیابی می‌کند.

مقامات دولتی به خبرگزاری‌ها گفته‌اند که این محدودیت‌ها ممکن است شامل محدودیت‌های ظرفیت خدمات عبادتی و فعالیت‌هایی با ریسک بالاتر مثل باشگاه‌های ورزشی شود. ممکن است تغییرات کمتری در کسب‌وکارها، مانند کاهش ظرفیت یا کاهش ساعتِ کار اعمال شود.

با وجود افزایش موارد COVID-19 و تغییرات احتمالی، جیسن کِنی، نخست‌وزیر آلبرتا ایجاد محدودیت‌های شدید را رد کرده است و در عوض “مسئولیت شخصی” را از مردم درخواست کرده است. به اعتقاد او شرکت نکردن در مهمانی‌ها و میزبانی نکردن جمع‌های دوستانه در منزل‌ها مسئولیت شخصی به حساب می‌آیند.

دو مقام مسئول به خبرگزاری‌ها گفتند که کابینه در روز چهارشنبه به منظور بحث در مورد گزینه‌های موجود برای ایجاد محدودیت‌ها و اقدامات جدید که قرار است در کنفرانس خبری روز پنجشنبه به آنها پرداخته شود، جلسۀ غیرعلنی برگزار کرده است. قوانین مطرح شده در این جلسه هنوز نهایی نشده‌اند.

این تغییرات باید مطابق با پیام‌های نخست‌وزیر طی چند هفتۀ گذشته با اقدامات نه چندان دشوار ولی هدفمند انجام گیرد.

انتظار نمی‌رود مشاغل تعطیل شوند
یک مقام گفته است که انتظار نمی‌رود مشاغل اعلام تعطیلی کنند، زیرا گزینه‌های مورد بررسی بیشتر اجتماعات و مکان‌هایی هستند که گروه‌هایی از مردم در آنها حضور پیدا می‌کنند.

هر دو مقام دولتی گفته‌اند که اقدامات جدید به منزلۀ قرنطینه کردن نیست، نخست‌وزیر نیز در برابر این موضوع مقاومت کرده است.

جیسن کِنی جمعۀ گذشته گفت: «ما شاهد قرنطینۀ سایر حوزه‌های قضایی به صورت گسترده‌ بودیم، این امر نقض بی‌رویۀ حقوق مردم است و باعث از بین رفتن معیشت آنها می‌شود.» وی در ادامه افزود: «هیچکس نمی‌خواهد این اتفاق در آلبرتا رخ دهد.»

کِنی اظهار داشته است که اگر تعداد موارد COVID-19 به سرعت افزایش پیدا کند دیگر قادر به رد این محدودیت‌ها و قوانین نخواهد بود.

نخست‌وزیر جاستین ترودو از نخست‌وزیران و شهرداران کانادا خواست که “کار درست را انجام دهند” و محدودیت‌های مناسب COVID-19 را در مناطق به وجود آورند.

پزشکان قرنطینه را پیشنهاد می‌کنند
گروهی از پزشکان آلبرتا طی نامه‌ای از نخست‌وزیر و رئیس سازمان بهداشت درخواست کرده‌اند که یک قرنطینۀ کوتاه دو هفته‌ایِ “قطع‌کنندۀ چرخۀ بیماری” را برای استان در نظر بگیرند.

آلبرتا در هفتۀ گذشته رکورددار آمار COVID-19 از جمله بالاترین تعداد بستری شدگان در بیمارستان طی همه‌گیری بوده است.

نخست‌وزیر و دکتر دینا هینشاو رئیس سازمان بهداشت هر دو هشدار داده‌اند که اگر تعداد موارد COVID-19 کاهش پیدا نکند نظام درمانی و بیمارستان‌ها در معرض خطر قرار خواهند گرفت.

روز شنبه بیش از 900 مورد جدید گزارش شده است.

آلبرتا روز چهارشنبه 672 مورد جدید و هفت مورد مرگ ناشی از این بیماری را گزارش کرد. این استان می‌گوید در حال حاضر 217 بیمار در بیمارستان بستری هستند که 46 نفر آنها در مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

 

منبع: cbc