Tuesday, April 23, 2024
3.1 C
Calgary

کاناداپست و نگرانی از موج بسته‌های پستی در روزهای Black Friday و Cyber Monday

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

از کانادایی‌ها خواسته شده است که برای خرید تعطیلات عجله کنند. کاناداپست انتظار دارد “این فصل تعطیلات مانند هیچ دورۀ دیگری نباشد”.

در اوایل سال جاری، خدمات پستی می‌گوید که میزان محموله‌های پستی در بهار و تابستان امسال چیزی شبیه به کریسمس بوده است. کانادا پست می‌گوید خرید زودهنگام رمز موفقیت همه خواهد بود.

هیلی مِیجرمنز، سخنگوی پست کانادا، به خبرگزاری‌ها گفته است که: «عادت خرید کانادایی‌ها بسیار تغییر کرده است، همه خرید‌های خود را از طریق اینترنت انجام می‌دهند و تعداد این خریدها نیز بسیار زیاد است. بدیهی است که ما شاهد افزایش چشمگیر حجم بسته‌ها هستیم، به خصوص در مواقعی از سال که واقعاً به آن عادت نداریم.»

مِیجرمنز خاطر نشان می‌کند که: «پست کانادا در اوایل بهار و تابستان امسال حجم زیادی از بسته‌های پستی را گزارش کرده است که این مقدار شبیه آن چیزی است که در تعطیلات مشاهده می‌شده است ــ چیزی که شرکت برای کل یک سال پیش‌بینی می‌کند.»

من فکر می‌کنم در فصل تعطیلات گذشته 2 میلیون بستۀ پستی به صورت روزانه در سراسر کشور تحویل داده شده است. او همچنین اضافه می‌کند: «ما این تعداد را در اوایل بهار مشاهده کرده‌ایم.»

وی در جواب به این سؤال که پست کانادا انتظار چه تعداد بستۀ پستی را در اوج تعطیلات دارد گفت: «هیچ راهی برای پاسخ به این سؤال وجود ندارد، زیرا پاییز امسال قابل مقایسه با هیچ سالی نیست.»

پست کانادا غالباً موج دریافت بسته‌ها و جعبه‌ها را پس از Black Friday  و Cyber Monday و همچنین هفتۀ قبل از کریسمس مشاهده می‌کند. مِیجرمنز می‌گوید اگر این اتفاق امسال بیفتد، احتمال درهم‌شکستگی و تحت فشار قرار گرفتن بیش از حد شرکت وجود دارد.

او توضیح می‌دهد: «این احتمال وجود دارد که ظرفیت پست درهم شکسته شود و قاعدتاً در تحویل بسته‌های پستی تأخیر به وجود بیاید. ما می‌خواهیم هر طور شده از این مسئله جلوگیری کنیم، به همین دلیل کانادایی‌ها را تشویق می‌کنیم که خرید خودشان را زودتر شروع کنند.»

«بهترین روش برای اینکه مطمئن شویم همه چیز به موقع و مرتب به جایی که باید باشد می‌رسد خرید زودهنگام است.»

در حالی که کمتر از نیمۀ ماه نوامبر باقی مانده است، پست کانادا هنوز شاهد افزایش تقاضا نبوده است ــ و این شرکت امیدوار است که میزان تقاضا به همین ترتیب باقی بماند.

مِیجرمنز می‌گوید: «خوشبختانه ما هنوز افزایش ناگهانی را مشاهده نکرده‌ایم. این به این معنی است که مردم با سرعت کمتر و ثابت‌تری خرید می‌کنند و همچنین از قبل خرید کریسمسشان را انجام داده‌اند. اگر به همین روش ادامه دهند، ما در موقعیت خوبی قرار می‌گیریم.»

در حال حاضر پست کانادا آخرین مهلت تعطیلات برای تحویل تضمینی را بروزرسانی کرده است، تاریخ آن بر اساس مسافتی که بسته طی خواهد کرد و اینکه آیا محموله هزینۀ عادی پرداخت می‎‌کند یا اکسپرس، یا حمل و نقل با اولویت است، از اوایل تا اواسط دسامبر در چرخش است.

مِیجرمنز در پاسخ به این سؤال که چگونه مشتریان می‌توانند پولشان را در تعطیلات پس‌انداز کنند می‌گوید ساده‌ترین راه این است که برای ارسال کالاهای خود منتظر آخرین لحظه نباشید.

وی در ادامه می‌افزاید: «ارسال محمولۀ پستی در آخرین لحظه باعث گران‌تر شدن هزینۀ پست و استرس‌زا شدن موقعیت فردی می‌شود که بسته را حمل می‌کند، این چیزی است که نمی‌توانید رویش برچسب قیمت بگذارید.»

با وجود اینکه شرکت تأکید می‌کند ایمنی در اولویت اصلی او قرار دارد، اما حدوداً 4000 کارگر فصلی موقت را برای فصل تعطیلات استخدام کرده است. از افرادی که مرسولات پستی را دریافت می‌کنند نیز خواسته می‌شود در هنگام تحویل بسته‌هایشان به کارکنان فضای کافی بدهد؛ این فضا شامل حفظ فاصلۀ فیزیکی مناسب و ایمن نگه داشتن حیوانات خانگی است.

 

منبع: dailyhive