Thursday, April 25, 2024
16.5 C
Calgary

اکسپرس انتری: ارسال ۵,۰۰۰ دعوتنامه در بزرگترین قرعه‌کشی تا امروز

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

کانادا در ۱۸ نوامبر ۲۰۲۰ بزرگترین قرعه‌کشی تاریخِ برنامهٔ اکسپرس انتری را انجام داد.

در مجموع ۵,۰۰۰ دعوتنامه در این دور ارسال شد تا عده‌ای دیگر از متقاضیان مهاجرت به کانادا یک گام دیگر به دریافت اقامت دائمی نزدیک شوند.

متقاضیان باید نمرهٔ CRS حداقل ۴۷۲ می‌داشتند تا در این دور از قرعه‌کشی شرکت داده شوند.

اکسپرس انتری، سیستمِ کانادا برای مدیریت آن دسته از درخواست‌های مهاجرتی است که در قالب سه برنامهٔ مهاجرتی فدرال دریافت می‌شوند: «برنامه Federal Skilled Worker»، «برنامهٔ Federal Skilled Trades» و «Canadian Experience Class».

متقاضیان این برنامه‌ها و نیز برنامه‌های اقدام استانی (PNPs) بر اساس سیستم CRS یک نمرهٔ کلی می‌گیرند که سن، تحصیلات، تجربه کاری، و مهارت زبان انگلیسی و فرانسوی در آن لحاظ شده است.

افرادی که بالاترین نمره را داشته باشند، دعوتنامهٔ اقدام (Invitation to Apply یا ITA) می‌گیرند و طبق آن می‌توانند برای دریافت اقامت دائمی کانادا از طریق اکسپرس انتری اقدام کنند.

در هر دور اگر امتیاز یک یا چند نفر با هم برابر شود، اداره مهاجرت کانادا از قانون گره‌گشایی استفاده می‌کند.

در این دور از قرعه‌کشی افراد علاوه بر حداقل نمرهٔ ۴۷۲ در CRS بایستی پروفایل خود در اکسپرس انتری را هم تا پیش از ساعت ۰۶:۱۸:۱۱ روز ۲۷ اکتبر تکمیل و ارایه می‌کردند تا در این دور شرکت داده شوند.

امسال حداقل نمرهٔ CRS معمولا حول و حوش ۴۷۰ بوده است و فقط در ۶ آگوست افراد می‌توانستند با نمره ۴۱۵ نیز در آن شرکت کنند. در زیر حداقل نمره CRS در ۱۰ نوبت اخیر را می‌بینید.

Graph2 Nov18 jpg

با قرعه‌کشی ۱۷ نوامبر، مجموع دعوت‌شدگان در سال ۲۰۲۰ به رقم ۹۲,۳۵۰ نفر رسید و اینطور که پیدا ست امسال رکورد اکسپرس انتری شکسته خواهد شد.

روند رو به رشد دعوت‌شدگان نشانگر تعهد جدی دولت کانادا به جذب ۴۰۰,۰۰۰ مهاجرت جدید در سال ۲۰۲۱ است که بیشتر آنها از دل برنامه اکسپرس انتری بیرون می‌آیند.

منبع: CIC News