Thursday, March 28, 2024
-1.4 C
Calgary

آلبرتا در نوبت دریافت ۶۸۶,۰۰۰ دوز واکسن کرونای فایزر و مُدرنا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اگر همه‌چیز خوب پیش برود، و واکسن‌های فایزر و مُدرنا تایید شوند، استان آلبرتا انتظار دریافت ۶۸۶,۰۰۰ دوز از آن‌ها در آینده نزدیک را دارد.

کمپانی فایزر روز چهارشنبه گفت که نتایج مرحله سوم آزمایشش نشانگر ۹۵٪ تاثیرگذاری واکسن بدون اثرات جانبی شدید و همراه با ایجاد ایمنی برای سالخوردگان است. این گزارش هفته‌ای پس از آن آمده که این کمپانی خبر از نتایج امیدوارکننده واکسن خود داده بود.

دوشنبه، کمپانی مُدرنا نیز اعلام کرد که واکسنش بر روی ۹۴.۵٪ از شرکت‌کنندگان در واکسیناسیون آزمایشی تاثیرگذار بوده و البته، هنوز مراحل نهایی جمع‌بندی داده‌ها ادامه دارد.

مدیر کل بهداشت آلبرتا خانم دکتر دینا هین‌شا، چهارشنبه عصر گفت که این استان آمادهٔ دریافت ۴۶۵,۰۰۰ واکسن فایزر و ۲۲۱,۰۰۰ واکسن مدرنا ست.

البته هین‌شا تاکید کرد که قبل از دریافت دوزها و استفاده از آنها برای ایمن‌سازی شهروندان این استان، مراحل دیگری نیز بایستی طی شود:

«می‌خواهم واضح اشاره کنم که تمام این اعداد امیدوارکننده، به شرایط و عوامل مختلفی وابسته‌اند. باید مراحل نهایی آزمایش‌ها با موفقیت پیش برود تا امکان استفاده از این دو محصول را داشته باشیم. از سوی خودمان باید اطمینان پیدا کنیم که این واکسن‌ها ایمنی کافی و تاثیرگذاری بالایی دارند.»

مسئولین بهداشتی هنوز با احتیاط درباره این دو واکسن سخن می‌گویند، چراکه در تاریخ بیماری‌های واگیردار هرگز سابقه نداشته که واکسن‌های موثر به این سرعت مراحل تحقیق، توسعه، تایید و تولید انبوه را طی کنند.

دکتر هین‌شا می‌گوید توزیع دوزهای دریافتی، بر اساس تراکم جمعیت هر منطقه انجام خواهد شد.

وزیر بهداشت آلبرتا آقای تایلر شاندرو نیز چهارشنبه در شبکه‌های اجتماعی خبر از دریافت اولین دوزهای واکسن در اوایل ۲۰۲۱ داد:

«ما با اداره خدمات درمانی آلبرتا و مسئولین بهداشتی در تماس هستیم تا به موقع اولویت‌های توزیع واکسن را شناسایی کنیم و آن را در اختیار قشرهای آسیب‌پذیر، کارمندان بخش درمان، و شهروندان بگذاریم.»

دولت کانادا در ماه آگوست با کمپانی فایزر قرارداد ۲۰ میلیون دوز واکسن کووید-۱۹ را بست و با مدرنا نیز توافقی برای تحویل ۵۶ میلیون دوز از واکسنش در ۲۰۲۱ امضا کرد.

استان آلبرتا در ماه‌های اخیر شاهد جهشی در ابتلا به کووید-۱۹ بوده که از آن به عنوان موج دوم پندمی یاد می‌شود و امیدوار است رسیدن واکسن، نقطهٔ پایانی باشد بر این پندمی که به یک سالگی خود نزدیک می‌شود.

Screen Shot 1399 08 29 at 3 33 32 PM

منبع: Global News