Thursday, April 25, 2024
16.5 C
Calgary

عکسی دلخراش از تاثیر کووید-۱۹ بر کادر درمانی کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

تاکنون ۱۱,۵۳۵ نفر از شهروندان کانادایی در اثر کروناویروس جان باخته‌اند.

با رشد آمار ابتلا، انتظار می‌رود که آمار مرگ نیز افزایش یابد زیرا از ۳۳۰,۵۰۳ مبتلای کووید در کانادا، هنوز ۵۴,۹۹۹ نفر با این بیماری درگیرند.

در حالی که آمارهای کووید-۱۹ ممکن است چیزی بیشتر از عدد و رقم به نظر نیاید، اما این پندمی در هشت ماه اخیر کشور را زیر سایه خود قرار داده و کار درمانی کانادا شاهدان دست‌اولِ این مرگ‌ها در آی.سی.یو هستند.

اداره کل بهداشت آلبرتا با انتشار عکسی از داخل یک بیمارستان، کوشیده تاثیر طاقت‌فرسای کووید-۱۹ بر زندگی پرستاران و پزشکان را نشان دهد. این عکس، طبق توییت، دکتر سایمون دیمرز-مارسل را نشان می‌دهد که در حال گفتگو با خانوادهٔ یک بیمار است تا خبر فوتش را به آنها بدهد.

این مرگ، که دکتر دیمرز-مارسل را به زانو در آورده، فقط یکی از ۴۶۲ مرگ در استان آلبرتا است. مدیر کل بهداشت آلبرتا، دکتر دینا هینشا در کنفرانس خبری خود چند روز قبل، درباره مرگبار بودن این ویروس چنین هشدار داده بود:

«این ویروس به شدت مرگبار است. ما باید به دقت جلوی گسترش این ویروس را بگیریم و سیستم درمانی خود را در برابر آن محافظت کنیم، به همین خاطر من خواستار همکاری همگانی در این راستا هستم.»

کانادا در حال حاضر شاهد ۳۰ مرگ به ازای هر ۱۰۰,۰۰۰ نفر از جمعیت خود است. طبق آمار دولت کانادا، این ویروس بیش از همه‌جا در کبِک مرگبار بوده که آمار مرگ‌و‌میرش به ۸۰ مرگ در هر ۱۰۰,۰۰۰ نفر می‌رسد.

منبع: Daily Hive