Thursday, April 18, 2024
2.5 C
Calgary

به خاطر کمبود نیرو، آلبرتا استراتژی ردیابی تماس‌ها را تغییر می‌دهد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

به دنبال افزایش و انباشت بی‌سابقه موارد نیازمندِ ردیابی تماس در آلبرتا، دولت استانی تمرکز خود را تغییر می‌دهد.

دکتر دینا هینشا، مدیر کل بهداشت آلبرتا می‌گوید که هر چند نیروهای فعال در بخش ردیابی تماس‌ها، بی‌وقفه در پندمیِ کووید-۱۹ فعال بوده‌اند، اما جهش ابتلا در چند هفته اخیر باعث فشار زیاد به سیستم شده و کارها عقب افتاده‌اند.

با وجود تغییرات قبلی که تمرکز نیروها را بر تماس با افراد دارای اولویت (کارمندان بهداشتی، مدارس، اجتماعات بزرگ) قرار داده بود، اما باز هم توان سیستم ردیابی تماس‌ها به چالش کشیده شده است.

بسیاری از افراد مشکوک، اخیرا نتیجه مثبت آزمایش کووید-۱۹ را دریافت کرده‌اند اما برای تحقیقات بیشتر و ردگیری ارتباطات اجتماعی، تماسی با آنها گرفته نشده است و این یعنی، افرادی که به آنها نزدیک بوده‌اند با اینکه در خطر ابتلا و شیوع بیشترند، ولی خودشان خبر ندارند.

هینشا می‌گوید: «ما واقعا با مسئلهٔ بغرنجی روبرو هستیم. برای افزایش اثرگذاری تیم‌مان، من از AHS خواسته‌ام کارشان را از مبتلایان جدید شروع کنند و سپس به سراغ پرونده‌های قدیمی‌تر بروند. با تغییر تمرکز و اولویت‌دادن به بیماران جدیدتر، تلاش داریم جلوی موج جدید کووید-۱۹ را بگیریم.»

بنابراین برخی از بیماران قبلی ممکن است تماسی از AHS دریافت نکنند، چونکه به گفته هینشا: «اداره بهداشت آلبرتا شاید به خاطر انباشت پرونده‌ها قادر به ردیابی تماس‌های بیماران قبلی نباشد. بگذارید شفاف باشم، ممکن است نیروی انسانی ما کفاف پیگیری موارد قدیمی‌تر و ثبت همهٔ بیماران و افراد مجاور آنها را ندهد.»

تغییر تمرکز اخیر به معنای این است که برخی افراد، به جای تماس تلفنی با پیامک از وضعیت خود با خبر می‌شوند.

هینشا از افرادی که نتیجه تست‌شان مثبت است، کمک خواسته تا خودشان این قضیه را به نزدیکانشان اطلاع دهند. او می‌گوید: «می‌دانیم که عدم ردیابی تماس‌ها در برخی موارد دور از ایده‌آل است، اما بایستی نیروی انسانی خود را روی بیماران جدید متمرکز کنیم تا بیشترین اثربخشی را داشته باشیم.»

«مردم آلبرتا مطمئن باشند که ما همیشه اولویت را به کارمندان درمانی می‌دهیم که کارشان مراقبت از جامعه است، و تست‌های آنها جداگانه پردازش می‌شود و مشمول تعویق اخیر در ردگیری تماس‌ها نیستند.»

منبع: Daily Hive