Friday, March 29, 2024
-6.9 C
Calgary

محبوبیت جیسون کنی در دوران کرونا شدیدا کاهش یافته

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

از زمان شیوع کروناویروس مقررات و محدودیت‌های بسیاری در نقاط گوناگون کانادا وضع شده، شهروندان بسیاری بیمار شده یا از عزیزان بیمار خود مراقبت کرده‌اند و کانادا تغییرات بسیار سریعی به خودش دیده است.

حال یک نظرسنجی جدید که توسط موسسه Angus Reid اجرا شده نشان می‌دهد محبوبیت رهبران استانی نیز به نسبت دوران پیش از کرونا، با توحه به نحوه عملکردشان در مواجه با ویروس، تغییر کرده است.

جان هورگان نخست‌وزیر بریتیش‌کلمبیا با 20 درصد رشد محبوبیت نسبت به ماه فوریه بیشترین پیشرفت را داشته و مقبولیتش میان شهروندان به 64 درصد رسیده است.

در جایگاه‌های بعدی فرانسوا لگولت نخست وزیر کبک (64 درصد)، بلین هیگز نخست‌وزیر New Brunswick (63 درصد)، استفن مک‌نیل نخست‌وزیر نوااسکوشا (62 درصد)، اسکات مو نخست‌وزیر ساسکاچوان (61 درصد)، داگ فورد نخست‌وزیر آنتاریو (55 درصد) و اندرو فیوری نخست‌وزیر Newfoundland (53 درصد) قرار دارند.

اما جیسون کنی شرایط بسیار متفاوتی را تجربه کرده و محبوبیتش در دوران کرونا 7 درصد کمتر شده و با 40 درصد محبوبیت جایگاهی بهتر از نهم کسب نکرده است.

در این لیست تنها برایان پالیستر نخست‌وزیر مانیتوبا با 32 درصد محبوبیت پایین‌تر از نخست‌وزیر آلبرتا قرار دارد. رضایت شهروندان از او در دوران اپیدمی 11 درصد کاهش یافته است.

پیش از شیوع ویروس جیسون کنی با 47 درصد محبوبیت جایگاه چهارم لیست را به خود اختصاص داده بود.

بنا بر این گزارش انتقادها از کنی بخاطر نحوه مدیریت بحران کرونا بسیار بالاست. در حال حاضر آلبرتا تنها استان کانادا محسوب می‌شود که پوشیدن ماسک در فضاهای بسته را در کل استان اجباری نکرده است.

آلبرتا بیشترین تعداد موارد فعال ابتلا به COVID-19 در کانادا را نیز دارد.

این نظرسنجی آنلاین بین تاریخ 24 تا 30 نوامبر و با شرکت 5،003 شهروند بزرگسال انجام شده است.

منبع: Daily Hive