Friday, April 19, 2024
1.4 C
Calgary

کنفرانس خبری جیسون کِنی درباره واکسیناسیون کووید-۱۹ در آلبرتا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

کِنی در این گفتگوی زنده، گفت که تا چند هفتهٔ دیگر واکسن‌های فایزر و مُدرنا وارد کانادا می‌شوند: «و هر چند ما کنترلی روی زمان ارسال آنها به آلبرتا نداریم ولی می‌توانیم اطمینان بدهیم که وقتی وارد استانمان شوند، کاملا آماده یک واکسیناسیون سریع هستیم.»

کِنی اشاره کرد که تزریق این واکسن‌ها برای شهروندان اجباری نیست، اما خودش حتما آنها را دریافت خواهد کرد و مردم را هم تشویق می‌کند که در این واکسیناسیون شرکت کنند.

نخست وزیر آلبرتا گفت که معاون امور شهرداری‌ها، آقای پال وینیک را به عنوان رییس کارگروه ویژهٔ واکسیناسیون کووید-۱۹ تعیین کرده و او مسئول امور عملیاتی و هماهنگ‌سازی‌ها برای توزیع واکسن در آلبرتا ست.

کِنی می‌گوید: «این ماموریت بسیار مهمی است. توزیع آسان و سریع واکسن نه فقط برای ترمیم اقتصاد ما ضروری است بلکه مسئله زندگی و مرگ برای بسیاری از مردم آلبرتا و خانواده‌های آنها نیز هست.»

به گفتهٔ کِنی اکنون ۳۰ انبار واکسن در سرتاسر استان هست و از این بین، ۳ انبار قابلیت انبارداری واکسن فایزر در دمای بسیار پایین را دارند.

انتظار دولت آلبرتا این است که بین ژانویه و مارچ ۲۰۲۱ (فاز ۱) ظرفیت واکسیناسیون ۴۳۵,۰۰۰ نفر را داشته باشد که معادل ۱۰٪ جمعیت آلبرتا ست.

در این فاز واکسن‌ها در اختیار شهروندانی قرار می‌گیرد که ساکن یا کارمندِ خانه‌های سالمندان هستند، همچنین بومیان بالای ۶۵ سال، شهروندان بالای ۷۵ سال، و کارمندان بخش سلامت و بهداشت از اولین گروه‌های گیرنده واکسن خواهند بود.

فاز دوم توزیع واکسن ۳۰٪ از جمعیت را پوشش می‌دهد و بین اپریل تا سپتامبر انجام می‌شود، برای این فاز هم کارگروه ویژه گروه‌های اولویت‌دار را شناسایی و آنها را واکسینه می‌کند.

در فاز سوم نیز که تا پاییز ۲۰۲۱ طول می‌کشد، واکسن در اختیار کل جمعیت آلبرتا قرار خواهد گرفت تا پندمی به طور کامل مهار شود.

منبع: Daily Hive