Thursday, April 25, 2024
14.5 C
Calgary

کانادا از نظر سیاست‌های مهاجردوستانه در رتبه چهارم جهان قرار گرفت

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بر اساس رتبه‌بندی جدید، کانادا از نظر سیاست‌های مهاجر-دوستانه در میان پنج کشور برتر جهان قرار دارد.

این رتبه‌بندی پس از انتشار شاخص سیاست بین‌المللی مهاجرت (MIPEX) اعلام می‌شود که عملکرد سیاست 52 کشور از پنج قاره را رتبه‌بندی می‌کند.

کانادا امتیاز بالای 80 را بدست آورد و با به رسمیت شناختن سیاست‌های جامع و دوستانه مهاجرپذیری خود که بر حقوق برابر، فرصت‌ها و امنیت برای تازه واردین تأکید می‌کند، در رتبۀ چهارم قرار گرفت.

آنا تریاندافیلیدو، رئیس کرسی تحقیقات عالی کانادا (CERC) در زمینۀ مهاجرت و ادغام در دانشگاه رایرسون می‌گوید: «امتیاز MIPEX به ما اجازۀ درک این موضوع را می‌دهد که تا چه اندازه سیاست‌های ما می‌تواند از تازه‌‌واردان در مسیر استقرار در جامعۀ کانادا حمایت کند و یا مانعی برای آنها به شمار بیاید. این شاخص به ما کمک می‌کند تا عملکرد خود را در طول زمان مقایسه کنیم و مشخص کنیم که در کجا فرصت پیشرفت یا پتانسیل یادگیری از کشورهای دیگر را داریم.»

شاخص MIPEX یک معیار بین‌المللی برای سیاست‌های ادغام است و بیشتر مورد استفاده سیاست‌گذاران، جامعه مدنی، محققان و رسانه‌ها است. سیاست‌هایی که دولت‌ها اعمال می‌کنند بر اینکه افراد تازه‌وارد به راحتی می‌توانند شغل پیدا کنند، به زبان و فرصت‌های تحصیل دسترسی پیدا کنند، احساس تعلق پیدا کنند، رشد کنند و تبدیل به شهروندانی شوند که کاملاً در جامعه مشارکت دارند، تأثیر می‌گذارند.

توماس هادلستون، مدیر تحقیق برای گروه سیاست مهاجرت، می‌گوید: «کانادا در میان کشورهای انگلیسی زبان در حال تبدیل شدن به یک مقصد جذاب و فراگیر جهانی است. كانادا … جای كشورهای بلندپایه قبلی مانند استرالیا، انگلیس و ایالات متحده، كه همگی تحت فشار نیروهای سیاسی پوپولیستی در رتبه‌بندی MIPEX در سطوح پایین قرار گرفته‌اند را می‌گیرد.»

بر اساس تحقیقات MIPEX، سیاست‌های ادغام یکی از قوی‌ترین عواملی است که باعث ایجاد تمایل عمومی در پذیرش و تعامل با نگرش مهاجران و خود مهاجران، احساس تعلق، مشارکت و حتی سلامتی در کشور جدیدشان می شود.

امتیاز کلی کانادا به دلیل بهبود دسترسی پناهجویان به مراقبت‌های بهداشتی و بهبود قانون تابعیت سال 2017، دو امتیاز افزایش می‌یابد. فهرست پیشین MIPEX در سال 2015 منتشر شد که کانادا در رتبۀ ششم قرار گرفته بود.

 

منبع: dailyhive