Thursday, April 18, 2024
1.6 C
Calgary

نرخ سود وام مسکن زیر 1 درصد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بانک HSBC روز جمعه از پرداخت وام پنج‌ساله با نرخ سود 0.99 درصد خبر داد. این وام با پیش‌پرداخت پایین (20 درصد قیمت خانه) و بصورت تضمینی قابل دریافت است. نرخ سالانه بازپرداخت نیز براساس وام 200،000 دلاری محاسبه می‌شود.

این نرخ متغیر 1.46 درصد از نرخ اولیه 2.45 درصدی HSBC پایین‌تر است و بطور خودکار با توجه به وضعیت نرخ اولیه تغییر می‌کند.

HSBC نرخ‌های پایین 1.39، 1.59 و 1.64 درصد را نیز بترتیب برای وام پنج‌ساله با نرخ ثابت خریدهای high-ratio، وام پنج‌ساله با نرخ ثابت خریدهای غیرتضمینی و وام پنج‌ساله با نرخ ثابت ریفایننس متغیر، تعیین کرده است.

علاوه بر این‌ها 1،000 دلار پول نقد به متقاضیان وام‌های سنتی یا دارای ارزش ویژه تضمینی بمنظور خرید جدید یا تغییر موسسه مالی به HSBC تعلق خواهد گرفت.

در صورت بهبود وضعیت اقتصادی و تنظیم نرخ وام از سوی بانک کانادا باید انتظار افزایش نرخ اولیه HSBC را داشت.

در حال حاضر نرخ overnight بانک مرکزی کانادا 0.25 درصد می‌باشد که آخرین بار در ماه اکتبر و برای کمک به رونق اقتصادی مورد بازنگری قرار گرفت. نرخ اولیه 2.45 درصد می‌باشد و نرخ وام پنج‌ساله مرسوم نیز 4.79 درصد است.

طبق برنامه نرخ overnight جدید از سوی بانک کانادا در تاریخ 9 دسامبر اعلام خواهد شد.

اینگونه سیاست‌های لیبرال پس از رکود اقتصادی سال 2008 اجرا شدند.

به باور کارشناسان RateSpy.com کاهش نرخ بهره وام HSBC به زیر 1 درصد به سود وام‌گیرندگان است. پس اگر اهل ریسک هستید، وضعیت مالی باثبات دارید و وام تضمینی می‌خواهید فرصت را از دست ندهید.

بانک مرکزی متعهد شده تا سال 2023 نرخ‌های بهره وام را پایین نگاه دارد.

دو سال پیش کانادایی‌ها نرخ‌هایی تا سه برابر میزان کنونی (ارقام بیش از 3 درصد) را متحمل می‌شدند و در مدت پنج سال به ازای هر 100،000 دلار وام 9،000 دلار سود بیشتر به بانک‌ها می‌پرداختند.

از سال 2017 به اینسو HSBC تعیین‌کننده نرخ بهره بوده و می‌توان انتظار کاهش نرخ‌ دیگر بانک‌ها را نیز داشت.

با وجود ادامه‌دار بودن همه‌گیری کرونا فروش ملک از اوایل تابستان به این سو بسیار خوب بوده که علت
آن افزایش تقاضا برای مسکن است. پس از وضع قرنطینه و تعطیلی بیزینس‌ها در فصل بهار رفتار سرمایه‌گذاری شهروندان کانادایی تغییر کرده و به خرید خانه روی آورده‌اند.

منبع: Daily Hive