Friday, March 29, 2024
-5.3 C
Calgary

فراهم‌سازی امکانات بیشتر برای مبتلایان به COVID-19 در آلبرتا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

با اینکه آلبرتا واکسیناسیون COVID-19 را آغاز کرده است اما موارد ابتلا هنوز در حال افزایش است.

نخست‌وزیر جیسون کنی دیروز در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که این استان طی 24 ساعت گذشته 1،341 مورد جدید ابتلا را مشاهده کرده و این تعداد به 20،649 مورد فعلی افزوده شده است.

کنی خاطرنشان کرد چند منطقۀ حساس در آلبرتا وجود دارد که گسترش بیشتری را شاهد بوده‌اند و او چند برنامۀ جدید را اطلاع‌رسانی کرده است که هدف آنها حمایت از این 11 جامعه واقع در این مناطق است.

کنی گفته است: «این بیماری همه گیر تأثیر گسترده‌ای در سراسر استان داشته و تمام جوامع ما و تمام بخش‌های اقتصادی‌مان را تحت‌تأثیر قرار داده است – اما برای برخی، این تأثیر حتی شدیدتر بوده است.»

«دولت آلبرتا برای محافظت از خانواده‌هایی که در جوامع با نرخ بالای انتشار روبه‌رو هستند کمک بیشتری خواهد کرد. ما باید با افرادی که در آن مناطق سکونت دارند ملاقات کنیم و به آنها کمک کنیم تا در امنیت باشند.»

در این 11 جامعه، برای افرادی که دارای COVID-19 هستند به مدت 14 روز اقامت رایگان در هتل به همراه غذای مناسب فرهنگشان فراهم می‌شود. در پایان اقامت، مهمانان خود-ایزوله‌کننده واجد شرایط کمک مالی 625 دلاری خواهند بود.

کنی همچنین با ارائه بسته‌های مراقبتی حاوی ماسک، ضدعفونی‌کننده دست و اطلاعات مربوط به COVID-19 به چندین زبان، از ایجاد تیم‌های مراقبت COVID برای پشتیبانی زمینی از این جوامع خبر داد.

تیم‌های مراقبتی در کنار یک کمپین آگاهی عمومی که به چندین زبان نیز ارائه می‌شود راه اندازی می‌شوند.

کایسی مادو، وزیر دادگستری و دادستان کل، در یک بیانیۀ منتشرشده گفت: «ساکنین آلبرتا با هر سابقه‌ای تحت‌تأثیر همه‌گیری قرار گرفته‌اند.»

«دولت آلبرتا تأیید می‌کند که ایده‌های جسورانه برای محافظت از ایمنی همه آلبرتایی‌ها مورد نیاز است. من می‌خواهم از رهبران جامعه برای کمک به دولت آلبرتا به منظور توسعۀ استراتژی دلسوزانه و مهربانانه‌ای که نیازهای جوامع را برطرف می‌کند، تشکر کنم. ما به چالش این همه‌گیری غلبه خواهیم کرد و این کار را با هم انجام خواهیم داد.»

این مقام استانی خاطرنشان کرد: «این 11 جامعه، 9 جامعه در ادمونتون و دو جامعه دیگر در کلگری، با موانع شایع‌تری روبه‌رو هستند؛ از جمله اشتغال در مشاغلی که با مردم به صورت فیزیکی در تعامل هستند، زندگی در محیط‌هایی با تراکم بالاتر، حضور افراد تازه‌ وارد بیشتر در آلبرتا که ممکن است پشتیبانی محلی نداشته باشند و نهایتاً تعداد بیشتر افرادی که زبان انگلیسی را به خوبی نمی‌دانند.»

 

منبع: dailyhive