Thursday, April 25, 2024
15.1 C
Calgary

سفر به دره یخ‌زده Johnston Canyon در پارک ملی بنف

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

طبیعت چشم‌نواز Johnston Canyon در فصل تابستان گردشگران بسیاری را برای لذت بردن از مناظر سبز و آب‌های زلال به سوی خود می‌کشاند؛ اما با رسیدن زمستان همه چیز با یخ و برف پوشیده شده و رنگ سبز با سفید جایگزین می‌شود.

Johnston Canyon کجاست؟

این دره دیدنی در دل کوهستان راکی و غرب پارک ملی بنف واقع شده و چهره طبیعت وحشی کانادا را به بهترین شکل نشان می‌دهد. یکی از مزایای اصلی این ناحیه فاصله کوتاه پارکینگ اتومبیل تا دره و مناظر آن است.

چطور خود را به Johnston Canyon برسانیم؟

ساکنین کلگری باید با ورود به بزرگراه شماره 1 به سمت غرب و پارک ملی بنف پیش رفته و حدود یک ساعت پس از پایان پارک در بزرگراه رانندگی کنند تا تابلوهای راهنمای محل کمپینگ Johnston Canyon را ببینند. خروجی در سمت راست جاده قرار دارد و کل سفر کمتر از دو ساعت طول خواهد کشید.

شهروندان ادمونتون نیز می‌توانند با سفر به کلگری وارد مسیر بالا شوند یا با رفتن به پارک ملی جسپر و ورود به جاده Ice Fields Parkway به مست جنوب و پارک ملی بنف حرکت کنند.

Johnston Canyon چه جذابیت‌هایی دارد؟

در فصل زمستان دوستداران طبیعت برای گرفتن عکس‌های دیدنی از چهره زمستانی و یخزده دره خود را به Johnston Canyon می‌رسانند. هرچند فصل محبوب گردشگران بهار و پاییز است اما اگر اهل یخنوردی هستید و سرمای هوا آزارتان نمی‌دهد حتما در این روزها به دره سفر کنید.

آبشار تماشایی حاشیه دره در فصل زمستان از حرکت می‌ایستد و محیطی عالی برای یخنوردی تا بالای دیواره را فراهم می‌کند. مسیر طراحی شده از دل دره نیز زیبایی‌های طبیعی متعددی دارد که هرکس با هر سن و توانایی بدنی می‌تواند از آن‌ها لذت ببرد.

در ضمن دوربین عکاسی خود را هرگز برای این سفر فراموش نکنید!

با وجود آنکه اکثر نواحی آلبرتا بر روی گردشگران بازگشایی شده اما بهتر است پیش از برنامه‌ریزی سفر از وضعیت مقصد خود مطلع شوید. حتما مقررات و محدودیت‌های محلی را مطالعه کرده و دستورالعمل‌های بهداشتی ازجمله زدن ماسک و حفظ فاصله فیزیکی را رعایت کنید.

اطلاعات لازم درباره نحوه آماده کردن خود برای مسافرت و نکات ایمنی حین کوهپیمایی را می‌توانید در اینجا و اینجا مطالعه کنید. دستورالعمل Parks Canada برای گردشگران نیز در اینجا قرار دارد. هیچگاه اثری از خود در طبیعت بجای نگذارید و همیشه با حیوانات مهربان باشید.

منبع: Daily Hive