Thursday, April 18, 2024
-4.3 C
Calgary

درخواست جاگمیت سینگ از دولت برای توقف بازپس‌‌گیری CERB

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

جاگمیت سینگ، رهبر حزب NDP، از دولت کانادا درخواست کرده است اجازه دریافت کمک هزینه مالی دولت کانادا به کانادایی‌هایی که برای دریافت آن پیش از تغییر قوانین اقدام کرده‌اند داده شود و تا پایان فصل تعطیلات اقدام به بازپس‌گیری آن نکند.

از آنجایی که دولت از برخی از کانادایی‌ها درخواست بازپرداخت توزیع نادرست کمک هزینه COVID-19 را کرده است، سینگ از مردم می‌خواهد دادخواستی را امضا کنند که از نخست‌وزیر جاستین ترودو می‌خواهد این مبلغ را پس نگیرد.

نظرخواهی نشان می‌دهد: «بازپس‌گیری CERB در وسط موج دوم کرونا و درست قبل از فصل تعطیلات حرکت سنگدلانه‌ای است.»

همچنین ادعا می‌شود دولت لیبرال «ناعادلانه کارمندان را برای درخواست CERB جریمه می‌کند.»

https://twitter.com/theJagmeetSingh/status/1339974125188608000

یکی از موارد ذکر شده در این دادخواست آنلاین به خانمی ساکن آلبرتا اشاره می‌کند که از او خواسته شده است در حدود ۱۴،۰۰۰ دلار CERB را به دلیل اشتباهات محاسباتی در درآمد خالص و ناخالص بپردازد.

اوری ناواروفسکا یک معلم یوگا است و در سال ۲۰۱۹ تنها پنج ماه پس از زایمان به کار خود بازگشته است زیرا خانواده او به پول احتیاج داشته‌ است. او نوشته است در آمد سالانه‌اش فقط ۶۵۰۰ دلار بوده است زیرا کل سال را کار نکرد.

در حال حاضر از او خواسته شده است که سود CERB خود را بپردازد زیرا در آمد خالص او در سال ۲۰۱۹ حداقل ۵۰۰۰ دلار بوده است، که وی از آن به عنوان حداقل درآمد خالص ۵۰۰۰ دلار تعبیر کرده است.

او در ادامه می‌نویسد: «این موضوع برای بسیاری از افراد شبیه ما که طی چند سال آینده ۱۴،۰۰۰ دلار درآمد خالص کسب نخواهند کرد تعجب‌آور است. اینکه در میان موج دوم قرنطینه‌ای که توسط دولت ایجاد شده است و همچنین در حین کریسمس و زمان تعطیلات از ما خواسته شده است در کمتر از یک ماه این هزینه را بازپرداخت کنیم بسیار بی‎رحمانه است.»

طبق وب سایت دولت کانادا، CERB طراحی شده است تا در اولین فرصت ممکن توزیع گردد. در حال حاضر، دولت از افراد خاص که واجد شرایط دریافت این کمک هزینه نبودند و یا به طور اشتباه دو بار آن را دریافت کرده‌اند می‌خواهند این مبلغ را به دولت باز گردانند.

طرح CERB از ۱۵ مارس تا ۳ اکتبر ۲۰۲۰ ماهانه ۲۰۰۰ دلار به کانادایی‌های که مشغول به کار نیستند پرداخت می‌شود. چندین مزیت از جمله کمک‌ هزینه بهبود کانادا جایگزین این طرح شده است.

در ماه اکتبر، CRA گفت که آنها با افرادی که پول اضافی دریافت کرده‌اند و همچنین کسانی بدون داشتن شرایط لازم درخواست کمک هزینه کرده‌اند و مبلغ را دریافت کرده‌اند تماس خواهند گرفت.

ترودو قبلاً گفته بود كه افرادی كه «با حسن نیت» اشتباه خود را در دریافت CERB پذیرفتند جریمه نخواهند شد. وی در ادامه افزوده است: «هنگامی که گفتیم همیشه برای کمک به مردم آماده هستیم جدی بودیم. ما از باز‌پس‌گیری این مبلغ از میلیون‌ها کانادایی که پیش از کریسمس به آن نیاز داشتند حمایت نکردیم.»

 

منبع: dailyhive