Thursday, March 28, 2024
-1.9 C
Calgary

شمار كشته‌شدگان COVID-19 كانادا از ۱۵۰۰۰ نفر عبور کرده است

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

از آغاز همه‌گیری COVID-19 در ماه مارس بیش از ۱۵۰۰۰ کانادایی جان خود را از دست داده‌ است.

در تاریخ ۲۸ دسامبر، پس از گزارش ۳۷ مورد مرگ و میر ناشی از این بیماری توسط مقامات کبک، مجموع درگذشتگان به ۱۵۰۰۱ نفر رسید.

از ساعت ۷ بعد از ظهر ۲۷ دسامبر – هنگامی که آخرین اطلاعات COVID-19 کانادا به روز شد – کبک بالاترین تعداد کشته‌شدگان را در هر استان یا منطقه در این کشور مشاهده کرده است.

با احتساب ۳۷ مورد مرگ گزارش شده امروز، ۸۰۶۰ نفر در استان در اثر COVID-19 جان خود را از دست داده‌اند.

انتاریو پس از کبک دومین آمار بالای کشته‌شدگان ناشی از همه‌گیری را دارد و پس از آن آلبرتا قرار گرفته است.  بر اساس اطلاعات منتشر شده در ۲۷ دسامبر، از ماه مارس تاکنون، استان‌های ذکر شده به ترتیب ۴۳۷۷ و ۸۹۰ کشته داشته‌اند.

بر اساس جدیدترین آمار، بریتیش کلمبیا ۸۰۹ و پس از آن منیتوبا ۶۴۵ مورد فوتی را مشاهده کرده‌اند. از ۲۷ دسامبر، ساسکاچوان ۱۴۱ مورد مرگ را گزارش کرده است. نوا اسکوشیا ۶۵ کشته و نیوبرانزویک ۸ مورد را تأیید کرده است.

در نیوفاندلند و لابرادور ۴ نفر، در نوناووت ۲ نفر و در یوکان یک نفر مرگ جان خود را در اثر COVID-19 از دست داده‌اند. جزیره پرنس ادوارد و سرزمین‌های شمال غربی هیچ‌گونه مرگ و میر مربوط به ویروس کرونا مشاهده نکرده‌اند.

در روز گذشته، چهارمین مورد از COVID-19 UK در کانادا تشخیص داده شده است. ۳ مورد جهش‌یافته ویروس در انتاریو و یک مورد نیز در بریتیش کلمبیا مشاهده شده است.

داده‌ها حاکی از آن است این نوع ویروس که برای اولین بار در انگلیس کشف شده است، نسبت به ویروس قبلی با سرعت‌ بیشتری منتقل می‌شود. با این وجود، در این مورد که جهش ویروس باعث شدت بیماری شود و یا اینکه واکسن‌ها در برابر آن تأثیر کمتری داشته باشند مدرکی وجود ندارد.

کانادا حداقل تا ۶ ژانویه ۲۰۲۱ پروازهای خود را از مقصد بریتانیا ممنوع کرده است.

تاکنون ۵۵۲،۰۲۰ مورد ابتلا به COVID-19 در کانادا مشاهده شده است.

 

منبع: dailyhive