Thursday, March 28, 2024
-1.4 C
Calgary

جنجال سفرهای تفریحی و خانوادگی سیاستمداران کانادایی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اخیرا دو نماینده لیبرال پس از سفر خارج از کشور در میانه بحران کرونا‎‌، از سمت خود در دولت و مجلس عوام، استعفا دادند.

سمیر زوبری نماینده Pierrefonds-Dollard از چندین سمت کمیته استعفا داده و کمال خیرا نماینده Brampton West نیز از دبیری وزیر توسعه بین‌المللی در پارلمان کنار گذاشته شده است.

در سال 2020 سه نماینده لیبرال دیگر همزمان با کاهش همه‌گیری، در تابستان و پاییز سفرهایی به خارج از کشور داشتند. دفتر دولت از سفر این سه نماینده در تابستان باخبر بوده اما سفر زوبری و خیرا بدون اجازه و اطلاع قبلی انجام شده است.

طبق اظهارات خیرا او در تاریخ 23 دسامبر برای شرکت در مراسم خصوصی خاکسپاری عمویش به سیاتل سفر کرده و در تاریخ 31 دسامبر نیز به کانادا بازگشت.

زوبری نیز برای ملاقات پدربزرگ بیمار همسرش با او به دلاور رفته و در تاریخ 31 دسامبر به کانادا برگشت.

این دو نماینده در حالی استعفا داده‌اند که افشاگری‌ها درباره سفر سیاستمداران کانادایی در تعطیلات پایانی سال بالا گرفته است.

راد فیلیپس وزیر دارایی آنتاریو پیش از این و در روز پنجشنبه پس از بازگشت از سفر تفریحی دو هفته‌ای به منطقه کارائیب از سمت خود استعفا داد. روز جمعه مقامات NDP نیکی اشتون نماینده این حزب را نیز پس از آنکه برای ملاقات مادربزرگش به یونان سفر کرد از یک سمت کلیدی کنار گذاشتند.

چندین عضو MLA آلبرتا و مقامات ارشد دیگر ازجمله یکی از وزرای کابینه در هفته‎‌های اخیر اقدام به خروج از کشور یا رفتن به تعطیلات کرده بودند.

جو هارگراو نماینده MLA ساسکاچوان نیز هفته‌های اخیر بخاطر سفر به کالیفرنیا برای فروش ملکش شدیدا مورد انتقادا قرار گرفت. پیر آرکاند MNA کبک هم تعطیلات کریسمس به باربادوس رفت. سفر یوری چاسین عضو CAQ به پرو برای ملاقات همسرش نیز رسانه‌ای شد.

تمام این اتفاقات درحالی رخ داده که شهروندان عادی مجبور بودند تعطیلات پایانی سال را به دور از خانواده و دوستان و در قرنطینه جشن بگیرند.

منبع: Global News