Saturday, April 20, 2024
-3.2 C
Calgary

سیاستمداران آلبرتا سمت‌های سیاسی خود را به دلیل بی‌توجهی به کرونا از دست می‌دهند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

از چندین سیاستمدار آلبرتا خواسته شده است به دلیل بی‌توجهی به محدودیت سفر مربوط به همه‌گیری COVID-19 از سمت‌های وزارتی خود استعفا دهند.

نخست‌وزیر جیسون کنی در بیانیه‌ای گفته است: «طی ۱۰ ماه گذشته میلیون‌ها آلبرتایی برای کمک به حفظ امنیت یکدیگر فداکاری‌های فراوانی‌ انجام داده‌اند. آنها حق دارند از افراد با پست‌های سیاسی، که در خارج از کشور به تعطیلات رفته‌اند، عصبانی باشند.»

کنی بعد از ظهر روز دوشنبه در توئیتی نوشت تریسی آلرد، وزیر امور شهرداری، استعفا داده است و همچنین از جیمی هاکابِی، رئیس دفترش، خواسته است که از سمت خود کناره‌گیری کند.

https://twitter.com/jkenney/status/1346178027890176001

کنی در یک کنفرانس خبری تأیید کرد که آلرد قبل از کریسمس یک سفر خانوادگی به هاوایی داشته است. وی در ادامه افزود از تاریخ سفر آلرد که ۲۹ دسامبر بوده است اطلاع داشته است. زیرا آلرد به او گفته بود در این تاریخ به استان باز می‌گردد. آلرد در ۳۱ دسامبر به استان بازمی‌گردد.

کنی استعفای جرمی نیکسون را از سمت خود در موقعیت دبیر پارلمانی برای جامعه مدنی و استعفای جیسون استفان از هیئت خزانه‌داری را پذیرفته است. تانیا فِر، پت رِن و تانی یائو از اعضای MLA تمام مسئولیت‌های مربوط به کمیته قانونگذاری را از دست داده‌اند.

رِن، نمایندهٔ Lesser Slave Lake، به دلیل یک سفر خانوادگی که از قبل برنامه‌ریزی شده بود در شبکه‌های اجتماعی از مردم عذرخواهی کرد. عکس او مربوط به ۲۴ دسامبر است که در یک غار در مکزیک گرفته شده بود و در حساب فیس‌بوکش منتشر شده بود. در حال حاضر این عکس حذف شده است.

 

منبع: dailyhive