Friday, March 29, 2024
-6.5 C
Calgary

جریمه نقض محدودیت‌های کرونایی جدید در آنتاریو

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

داگ فورد نخست‌وزیر آنتاریو به شهروندان هشدار داده که در صورت بی‌توجهی به فرمان Stay at Home با جریمه‌های سنگین و برخوردهای قانونی مواجه خواهند شد.

دولت استانی طبق قانون وضعیت اضطراری به نیروهای امنیتی آنتاریو ازجمله پلیس، افسران ویژه، نیروهای پلیس محلی و بازرسان مراکز شغلی اجازه داده تا به جریمه شهروندانی که مقررات Stay at Home را رعایت نمی‌کنند، بپردازند.

کسانی که در محیط‌های بسته ماسک نزده یا صورت خود را نمی‌پوشانند و همچنین فروشندگان و شرکت‌هایی که محدودیت‌ها و مقررات را اجرا نمی‌کنند، جریمه خواهند شد.

براساس اعلام دولت استانی کسانی که از قوانین تبعیت نکنند با جریمه یا پیگرد قانونی بر اساس قوانین Reopening Ontario (ROA) و Emergency Management and Civil Protection (EMCPA) روبرو می‌شوند.

طبق این قوانین شهروندان ممکن است تا 100،000 دلار جریمه نقدی شده و یکسال به زندان بروند. همچنین صاحبان بیزینس‌ ممکن است با 500،000 دلار جریمه و یکسال زندان روبرو شوند.

سازمان‌ها هم در صورت نقض قوانین تا 10،000،000 دلار جریمه دریافت خواهند کرد.

روز سه‌شنبه نخست‌وزیر داگ فورد از تداوم شرایط اضطراری، حداقل تا 28 روز آینده، خبر داد.

فرمان Stay at Home از ساعت 12:01 am پنجشنبه 14 ژانویه اجرا می‌شود. بر این اساس همه باید در خانه بمانند و تنها می‌توانند برای سفرهای ضروری مانند رفتن به فروشگاه یا داروخانه، دسترسی به خدمات بهداشتی و پزشکی و ورزش یا کارهای بسیار مهم، از خانه خارج شوند.

در اطلاعیه سیلویا جونز دادستان کل آنتاریو آمده: این قانون غیرعادی برای حفاظت از امنیت و سلامت شهروندان و کنترل بحران کنونی لازم‌الاجرا است. دولت به نیروهای پلیس، ماموران قانون و نهادهای اجرایی اجازه داده تا بر محدودیت‌های حیاتی فعلی نظارت کنند و حافظ سلامت عمومی باشند.

بگفته دولت استانی پرسنل اجرای قانون اجازه دارند تا براساس یک پیش‌فرض اقدام کرده و افرادی که با آن مخالف هستند را پراکنده کنند. همچنین آن‌ها اجازه پراکنده کردن شهروندان در گردهمایی‌ها، چه در محوطه‌ای باز مانند پارک و چه در محوطه‌ای بسته مانند خانه را، دارند.

منبع: Daily Hive