Friday, March 29, 2024
-6.5 C
Calgary

امید کلگری برای میزبانی رقابت‌های جهانی اسکی و اسنوبورد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

کلگری قصد دارد برای میزبانی رقابت‌های جام جهانی اسکی و اسنوبورد در ماه فوریه اقدام کند. بنابراین بهترین ورزشکاران این دو رشته ورزشی ممکن است عازم Canada Olympic Park شوند.

مقامات شهرداری کلگری میزبانی رقابت‌های ورزشی گوناگونی چون World Championship، 2021 freestyle ski، اسنوبورد و freeski world championship را در دستور کار دارند.

این شهر میزبانی المپیک زمستانی 1988 را در کارنامه خود دارد. از آنجایی که رقابت‌های بسیاری بخاطر شیوع COVID-19 لغو شده‌اند، اهمیت این رویداد برای کسب سهمیه المپیک زمستانی بیجینگ در سال 2022 بسیار بالاست.

هنوز اطلاعی از جزئیات این پیشنهاد و پروتکل‎‌های بهداشتی آن نداریم اما برای حفاظت از ورزشکاران، مربیان و کارکنان باید مقررات سختگیرانه‌ای اعمال شوند. در چندین نوبت نیز تست COVID-19 انجام خواهد شد تا امنیت شرکت‌‎کنندگان در هنگام ورود به مسابقات، حین رقابت‌ها و پیش از بازگشت به کشورشان تضمین گردد.

قرار است جزئیات بیشتر در تاریخ 18 ژانویه اعلام شود. در حال حاضر برنامه پخش رقابت‌ها در تلویزیون مشخص نیست و نمی‌دانیم تماشاگران اجازه حضور در ورزشگاه‌ها را پیدا می‌کنند یا خیر. معمولا رقابت‌های مختلف مانند half pipe، moguls، big air، slope-style، aerials بسیار پرطرفدار هستند.

در ماه‌های اخیر آلبرتا یکی از قطب‌های ورزشی کانادا بوده است.

ادمونتون از تاریخ 25 دسامبر تا 5 ژانویه رقابت‌های World Junior Hockey Championship را میزبانی کرد. تیم Flames and Oilers نیز از 13 ژانویه رقابت خود در لیگ کانادایی NHL را آغاز می‌کند.

علاوه بر این شش رقابت bonspiel از تاریخ 20 فوریه در کلگری آغاز می‌شوند و در بازه‌ای دو ماهه رقابت‌های curling (شامل مسابقات Scotties، the Brier و یک رقابت جهانی) نیز در مرکز Markin McPhail  برگزار خواهند شد.

ثبت پیشنهاد میزبانی رویدادهای اسکی و اسنوبورد به مجوزهای استانی و فدرال نیاز دارد و باید مقامات بهداشتی و شرکای تجاری نیز همکاری‌های لازم را انجام دهند.

چنانچه با این پیشنهاد موافقت شود این رقابت‌ها از تاریخ 19 فوریه آغاز و تا اواسط ماه مارچ ادامه خواهد داشت.

منبع: Daily Hive