Thursday, March 28, 2024
-1.7 C
Calgary

کاهش محدودیت‌های تجمع در آلبرتا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

آلبرتا پس ازاینکه توانست از شیوع ابتلا به COVID-19 بعد از تعطیلات جلوگیری کند تعدادی از محدودیت‌های بهداشت عمومی را لغو کرد.

تایلر شاندرو، وزیر بهداشت، روز پنجشنبه در یک نشست خبری گفت: «امروز نباید خیالمان راحت باشد، اما می‌توانیم تغییرات جزئی ایجاد کنیم تا آلبرتایی‌ها فعالیت‌های محدودی داشته باشند.»

این استان از روز دوشنبه، 18 ژانویه، به آلبرتایی‌های اجازه می‌دهد که ۱۰ نفر در فضای باز تجمع کنند. این گردهمایی‌ها در فضای بسته همچنان ممنوع است.

مشاغل خدمات حضوری نیز می‌توانند با قرار قبلی از روز دوشنبه بازگشایی شوند. این مشاغل شامل آرایشگاه‌ها، سونا، سالن‌های مانیکور و پدیکور، مغازه‌های تاتو و پیرسینگ و موارد دیگر می‌شود.

آلبرتا همچنین میزان حضور در مراسم تشییع جنازه را به 20 نفر افزایش داده است. هنوز سرویس‌دهی بعد از مراسم مجاز نیست. مقامات گفتند که اگر شمار موارد ابتلا به COVID-19 به ثبات خود ادامه دهد، ممکن است محدودیت‌های بیشتری لغو شوند.

دکتر دینا هینشاو، رئیس سازمان بهداشت استان آلبرتا، گفت: «آینده ما به مسئولیت‌پذیری آلبرتایی‌ها بستگی خواهد داشت. تغییرات در محدودیت‌ها بر اساس شواهد و توصیه‌های من ایجاد خواهند شد.»

وی در ادامه افزود: «روندی که امروز آلبرتا شاهدش است نسبت به روند دسامبر بسیار متفاوت است. موارد ابتلا به طور اطمینان بخشی در حال کاهش است.»

منبع: dailyhive