Thursday, March 28, 2024
-1.9 C
Calgary

گزارش اجاره‌بهای شهرهای کانادا در ماه ژانویه

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

با رسیدن به اواسط ژانویه 2021 وبسایت PadMapper گزارش ماهانه اجاره‌بهای مسکن شهرهای کانادا را منتشر کرد.

طبق بررسی‌ها فاصله نرخ اجاره‌بهای دو شهر بالای لیست به کمی بیش از 100 دلار افزایش یافته است.

آنتاریو و بریتیش‌کلمبیا بیشترین شهرهای گران‌قیمت را در خود جای داده‌اند (شش شهر از آنتاریو و چهار شهر از بریتیش‌کلمبیا). تنها نماینده کبک یعنی شهر مونتریال نیز در جایگاه دهم لیست قرار دارد.

ماه گذشته 11 شهر کاهش اجاره‌بهای مسکن داشته‌اند، منازل شش شهر گران شده و قیمت‌ها در هفت شهر هم تغییر نکرده است.

در گزارش PadMapper آمده: معمولا ماه‌های زمستان آرام و بدون رشد قیمت هستند و مستاجران اندکی اقدام به اسباب‌کشی و امضا قرارداد جدید می‌کنند. در بررسی اخیر این موضوع به روشنی ثابت شده و نزدیک به نیمی از شهرها کاهش قیمت داشته‌اند.

ونکوور همچنان صدرنشین گران‌ترین بازارهای اجاره مسکن بوده و تورنتو با فاصله‌ای اندک آن را تعقیب می‌کند. قیمت اجاره‌بهای منازل تکخوابه ونکوور نسبت به ماه قبل تغییر نکرده اما این نرخ در تونتو 3.7 درصد کاهش یافته است. به این ترتیب فاصله قیمت دو شهر به 130 دلار رسید. باید خاطرنشان کرد که نرخ اجاره‌بهای منازل تکخوابه تورنتو در سال گذشته کاهش چشمگیر 20 درصدی را تجربه کرده است.

برنابی و ویکتوریا از بریتیش‌کلمبیا در جایگاه سوم و چهارم لیست قرار دارند و Barrie نیز رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است.

شهرهای Abbontsford از بریتیش‌کلمبیا و همیلتون و لندن از آنتاریو هم بیشترین نواسانات ماهانه را تجربه کرده‌اند.

بالاترین افت اجاره‌بها در ماه گذشته نیز به شهرهای مونتریال، کبک، Oshawa و هالیفاکس تعلق دارد.

همچون ماه‌های اخیر ارزان‌ترین نرخ اجاره‌بهای مسکن کانادا متعلق به St. John’s از Newfoundland است و میانگین اجاره‌یهای منازل تکخوابه و دوخوابه آن بترتیب 840 و 900 دلار می‌باشد.

منبع: Daily Hive