Thursday, March 28, 2024
-1 C
Calgary

گزارش چندین مورد تعرض جنسی در معابر کلگری

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

به گزارش پلیس کلگری اخیرا چنیدن مورد شکایت تعرض به زنان هنگام تردد انفرادی در معابر شهر، به آن‌ها اطلاع داده شده است.

طبق اطلاعیه‌ Calgary Police Service از ابتدای ماه نوامبر تاکنون 15 مورد گزارش مبنی بر تعرض به زنان در اماکن عمومی دریافت شده که آخرین آن‌ها مربوط به تاریخ 19 ژانویه می‌باشد.

براساس توضیحات پلیس در جریان این تعرضات مردی از پشت به زنان نزدیک و بدن آن‌ها را به شکلی جنسی می‌گیرد. متجاوز بلافاصله از محل گریخته و تاکنون کسی در این رابطه دستگیر نشده است.

در برخی موارد نیز متجاوز منتظر موقعیت مناسب مانده و پس از پرت شدن حواس قربانی بواسطه باز کردن کیف یا چک کردن تلفن همراه، به او تعرض کرده است.

طبق Criminal Code of Canada دستمالی کردن (Groping) یک تعرض جنسی محسوب شده و می‌تواند برای متجاوز محکومیت زندان در پی داشته باشد.

این تعرض‌ها در مرکز شهر و ناحیه north-central ازجمله Mission، Thorncliffe، Huntington Hills و Hillhurst و در ساعات روز و شب، رخ داده‌اند.

هم‌اکنون تیم تحقیقات پلیس در حال بررسی این موضوع هستند که آیا تعرض‌ها را یک مظنون انجام داده و یا چند متجاوز در آن‌ها نقش داشته‌اند. با اینکه شیوه تعرض یکسان بوده اما مشخصات گزارش شده به پلیس با یکدیگر تطابق ندارند.

توصیه‌های پلیس کلگری برای افزایش امنیت در معابر عمومی:

  • تا جای ممکن با دیگران و یا در محلی شلوغ و با روشنایی کافی تردد کنید
  • لوازم و وسایل زیاد با خود حمل نکنید تا آسیب‌پذیری شما افزایش نیابد
  • همیشه محیط اطراف را زیر نظر داشته باشید

قربانیان تجاوز نیز توصیه کرده‌اند که زنان با ایجاد سر و صدا، توجه به صفات ظاهری و چهره فرد و رها کردن دارایی و اشیای قیمتی از خود دفاع کرده و متجاوز را دور کنند.

درصورتی که مورد تعرض قرار گرفتید بلافاصله با شماره 911 تماس گرفته و مشخصات متجاوز را به ماموران اطلاع دهید تا با شناسایی و دستگیری او امنیت به شهر بازگردد.

منیع: Daily Hive