Thursday, March 28, 2024
1 C
Calgary

سفر به ایستگاه فضایی، تنها با 55 میلیون دلار

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

همزمان با افزایش انتقاد‌ها به انجام سفرهای غیرضروری، بنظر می‌رسد محدودیتی برای رفتن به فضا وضع نشده است. البته باید 55 میلیون دلار برای خرید بلیت هزینه کنید!

فضاپیمایی Ax-1 Crew با قابلیت حمل چهار سرنشین ژانویه سال آینده راهی ایستگاه فضایی می‌شود. میشل لوپز- آلگریا فضانورد سابق ناسا، مارک پتی سرمایه‌گذار اهل مونتریال، لری کانر کارآفرین آمریکایی و ایتان اشتیب سرمایه‌گذار اسراییلی مسافران این پرواز هستند.

آن‌ها با پرداخت این هزینه اقامت هشت روزه در ISS را تجربه خواهند کرد و بگفته Axiom Space در مدت حضورشان تعدادی پروژه‌ تحقیقاتی و بشردوستانه نیز انجام می‌دهند.

قرار است دومین پرواز نیز در ژانویه 2022 انجام شود.

لوپز-آلگریا که سابقه چهار بار سفر به فضا در طول 20 سال را دارد به اولین فضانورد تاریخ تبدیل خواهد شد که هم فرماندهی ماموریت فضایی اکتشافی و هم تجاری را عهده‌دار بوده است.

پتی مدیرعامل و رئیس شرکت MAVRIK در مونتریال می‌‍باشد. او یازدهمین فضانورد کانادایی خواهد شد که به خارج از جو پای می‌گذارد. پتی در حال همکاری با آژانس فضایی کانادا و بیمارستان کودکان مونتریال است تا حین ماموریت تحقیقات پزشکی و علمی نیز انجام دهد.

تمام فضانوردان باید تست‌های پزشکی را گذرانده و در دوره آموزشی 15 هفته‌ای شرکت کنند.

میشل سوفردینی رئیس و مدیرعامل Axiom درباره این ماموریت گفت: ما تلاش کردیم گروهی متعهد و بشردوست را برای انجام این ماموریت تاریخی آماده کنیم که خوشبختانه در این امر موفق بودیم. این اولین مورد از ماموریت‌های خصوصی است که به ایستگاه فضایی بین‌المللی انجام خواهند شد تا پنجره‌ای گسترده پیش روی انسان‌ها باز کنند. مطمئنا پس از بازگشت آن‌ها به زمین تغییری معنادار در جهان روی می‌دهد.

Axiom قصد دارد از سال 2024 قطعات لازم برای ساخت بخشی مسکونی و متعلق به خودش در ISS را ارسال کند. این ایستگاه قابلیت جدا شدن از بدنه ISS را دارد و به پایگاهی خصوصی برای Axiom تبدیل می‌شود.

منبع: Daily Hive