Thursday, April 18, 2024
-4.3 C
Calgary

زمان انتظار برای بهره‌مندی از مزایای EI برداشته شد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

کارلا کوالترو وزیر اشتغال کانادا اعلام کرده با اصلاح قوانین EI بطور موقت زمان انتظار یک هفته‌ای آن دسته از متقاضیان که درخواست جدید خود را از 31 ژانویه تا 25 دسامبر 2021 ثبت کنند، برداشته می‌شود.

بگفته کوالترو این تغییر موقت به شهروندان اجازه می‌دهد در اولین هفته بیکاری از مزایای درخواستی بهره‌مند گردند.

او در اینباره گفت: پاندمی تاثیری عمیق بر بازار کار کانادا داشته که نتیجه‌اش بیکاری گسترده و کاهش ساعات کاری بوده است. ما متوجه شدیم نیروی کار با چالش‌های گوناگون چون نیاز به حمایت‌های مختلف روبرو می‌باشد. با برداشته شدن زمان انتظار فشار مالی بزرگی از دوش کارگران برداشته شده و سریع‌تر تحت پوشش حمایت‌‌های مالی قرار می‌گیرند.

به این ترتیب شهروندانی که درخواست EI را پس از تاریخ 31 ژانویه 2021 ثبت کنند و پیش از اتمام هفته‌های استحقاق (weeks of entitlement) به کار بازگردند، از یک هفته حمایت درآمدی اضافی برخوردار می‌شوند.

کوالترو خاطر نشان کرد این اقدام تاثیری بر مجموع هفته‌های پرداخت EI نمی‌گذارد و استاندارد خدمات پرداخت نیز مانند سابق است. درخواست‌ها بصورت اتوماتیک پیگیری می‌شوند و نیازی نیست کارکنان برای دریافت حمایت‌ها اقدام اضافی انجام دهند.

پیش از این بمنظور تشویق شهروندان به رعایت محدودیت‌های بهداشتی زمان انتظار برای دریافت EI sickness برداشته شده بود. این تغییر که از تاریخ 27 دسامبر 2020 اجرا شده تا یکسال آینده معتبر است. همچنین زمان انتظار برای تمام درخواست‌های EI که بین تاریخ 27 سپتامبر تا 25 اکتبر 2020 ثبت شده بود نیز برداشته شد. هدف حذف زمان انتظار یک هفته‌ای برای شاغلین کانادایی بود که از برنامه CERB به EI می‌آمدند.

منبع: Daily Hive