Thursday, March 28, 2024
-1 C
Calgary

ده شغل پرتقاضا کانادا در سال 2021

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اقتصاد کانادا در حال خروج از بحران کروناست و ماه‌های آتی از محدودیت‌ها کاسته خواهد شد.

پاندمی بیزینس‌ها را دچار تغییرات اساسی کرد و شهروندان بسیاری شغل خود را از دست دادند. با اینحال انتظار می‌رود در نیمه دوم سال جاری شرایط تغییر کند. طبق بررسی‌ها بیش از دو سوم کارفرمایان کانادایی می‌خواهند پس از کرونا کارمندان اخراجی خود را مجددا استخدام کنند!ُ

Randstad Canada که در حوزه مشاوره منابع انسانی فعالیت می‌کند پیشبینی خود برای مشاغل پرتقاضا در سال 2021 را منتشر کرده است. طبق این گزارش بازار کار رونق گرفته و شهروندان متخصص شانس زیادی برای یافتن شغل موردعلاقه خود دارند.

در ادامه ده شغل برتر و پرتقاضا از نظر Randstad معرفی شده‌اند.

  1. نماینده خدمات مشتریان (Customer Service Representative)

نیاز به این شغل پس از پاندمی افزایش یافت زیرا بیزینس‌ها با مشتریان عاطفی و مضطرب سر و کار داشتند. این مشتریان می‌خواهند با فردی حقیقی صحبت کنند که قادر به آرام کردن آن‌ها و کنترل شرایط باشد. وظایف دیگر آن‌ها بازپرداخت هزینه و لغو سفارش‌ مشتریان است.

  1. راننده

نیاز به راننده همیشه وجود دارد اما شیوع همه‌گیری تقاضا برای رانندگان کامیون، مخصوصا بمنظور حمل محموله‌های پزشکی و کالاهای اساسی فروشگاهی را، افزایش داد.

  1. پرستار دارای پروانه رسمی

کمبود پرستار چالش جدیدی نیست اما شیوع کرونا و افزایش تعداد بیماران تقاضا را به بالاترین حد رساند. پیشبینی شده کانادا تا سال 2022 به 60،000 پرستار برای مراقبت از سالمندان نیاز خواهد داشت.

  1. کارگر ساده

هم‌اکنون تقاضا برای کارگر بالاست و اگر به این شغل علاقه دارید در کوتاه‌ترین زمان مشغول به کار می‌شوید.

  1. مهندس برق

شرکت‌های گوناگون در دوران پاندمی برای راه‌اندازی و استفاده از سیستم‌های ارتباطی پیچیده به مهندس برق نیاز داشتند. به طور خاص تقاضا برای کسی که در زمینه ارتباطات و کدنویسی مهارت دارد، بیشتر است.

  1. توسعه‌دهنده نرم‌افزار

به دو دلیل این شغل پرطرفدار است: کارمندان هنوز دورکار هستند – محبوبیت تجارت الکترونیک بالاست. کسانی که کدنویسی، طراحی نرم‌افزار و طراحی وبسایت می‌دانند شانس زیادی برای یافتن شغل در کانادا دارند.

  1. حسابدار

در دوران رکود اقتصادی حسابداران مورد توجه کارفرمایان قرار می‌گیرند. آن‌ها قادرند به بیزینس‌ها در زمینه دسترسی به بودجه دولتی و اخذ تخفیف‌های مالیاتی مشاوره دهند. همچنین نظر حسابداران در تصمیمات حساس و آینده‌نگرانه بسیار اهمیت دارد.

  1. مدیر منابع انسانی

مدیران منابع انسانی با توسعه سیاست‌های HR چون قوانین دورکاری و قوانین بهداشتی و ایمنی در دوران کرونا به بیزینس‌ها کمک کردند. همچنین حفظ روحیه کارمندان در این دوران نیز بر دوش آن‌ها بوده است.

  1. مشاور مالی

رشد بحران‌های مالی ناشی از پاندمی موجب رشد تقاضا برای مشاور مالی شد. آن‌ها به شهروندان در پرداخت وام، هزینه‌های اجاره‌بها و بدهی، کمک کرده و مشاوره‌های لازم را ارائه می‌دهند.

  1. حوزه تکنولوژی

این حوزه با یا بدون پاندمی در حال پیشرفت است.  همچنین وجود برنامه‌های مهاجرتی متنوع در آنتاریو و بریتیش‌کلمبیا با تمرکز بر بخش تکنولوژی، زمینه را برای ورود نیروی کار خارجی محیا می‌کند. فرصت‌های شغلی عالی، مخصوصا در شهرهای تورنتو، ونکوور و مونتریال، برای متخصصان این حوزه وجود دارند.

منبع: CIC News