Friday, April 19, 2024
-3.7 C
Calgary

معرفی ۶ منطقه مناسب برای تماشای شفق قطبی در آلبرتا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

پدیدار شدن شفق قطبی در آسمان کانادا امری عادیست اما آلودگی نوری اجازه نمی‌دهد آن را ببینیم. چاره کار رفتن به نواحی Dark Sky Preserve است.

آلبرتا با شش ناحیه Dark Sky فرصتی عالی در اختیار علاقه‌مندان قرار داده تا با کوله مجهز، لباس گرم و دوربین شارژ برای تماشای این پدیده سحرآمیز به آن‌ها سفر کنند.

در ادامه با شش ناحیه Dark Sky Preserve استان بیشتر آشنا می‌شویم.

منطقه حفاظت‌ شده Beaver Hills

این ناحیه در شرق ادمونتون و میان منطقه تفریحی Cooking Lake/ Blackfoot ، پارک ملی Elk Island و پارک استانی Miquelon Lake قرار دارد. دسترسی به Beaver Hills نیز بسیار آسان است.

پارک استانی Cypress Hills

محیط بسیار تاریک پارک آن را به بهترین مقصد ساکنین جنوب آلبرتا، برای رصد آسمان شب، تبدیل کرده است. شما می‌توانید در هر ماه سال همراه با خانواده به Cypress Hills سفر کنید.

پارک ملی جسپر

جسپر از مشهورترین نقاط جهان برای رصد پدیده‌های نجومی بوده و Pyramid Island، Maligne Lake، Old Fort Point و Athabasca Glacier چهار مقصد عالی پارک برای منجمان هستند.

پارک استانی Lakeland

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Travel Alberta (@travelalberta)

جدیدترین Dark Sky Preserve آلبرتا در این پارک قرار دارد. بازدیدکنندگان می‌توانند تابستان در ساحل دریاچه کمپ زده و حتی آسمان را از داخل دریاچه و درون قایق تماشا کنند!

پارک ملی Wood Buffalo

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Explore Wood Buffalo (@explorefmwb)

بزرگترین Dark Sky Preserve را اینجا خواهید یافت. شب‌های سرد دسامبر، ژانویه و فوریه بهترین زمان برای سفر به پارک برای تماشای شفق‌های قطبی هستند. البته می‌توانید در ماه‌های آگست و سپتامبر و در هوایی مطلوب نیز این پدیده حیرت‌انگیز را در Wood Buffalo ببینید.

این پارک همچنین زیستگاه برخی گونه‌های جانوری چون نژادهای مختلف جغد و خفاش‌ است.

پارک ملی Waterton Lakes (کانادا)/ پارک ملی Glacier (ایالات‌متحده)

درست در مرز دو کشور کانادا و ایالات‌متحده این Dark Sky Preserve زیبا قرار دارد. با اینحال بخاطر محدودیت‌های کرونایی فعلا تنها می‌توان به بخش کانادایی سفر کرد. شفق‌های قطبی Waterton Lakes در افق ظاهر می‌شوند.

با وجود آنکه اکثر نواحی آلبرتا بر روی گردشگران بازگشایی شده اما بهتر است پیش از برنامه‌ریزی سفر از وضعیت مقصد خود مطلع شوید. حتما مقررات و محدودیت‌های محلی را مطالعه کرده و دستورالعمل‌های بهداشتی ازجمله زدن ماسک و حفظ فاصله فیزیکی را رعایت کنید.

اطلاعات لازم درباره نحوه آماده کردن خود برای مسافرت و نکات ایمنی حین کوهپیمایی را می‌توانید در اینجا و اینجا مطالعه کنید. دستورالعمل Parks Canada برای گردشگران نیز در اینجا قرار دارد. هیچگاه اثری از خود در طبیعت بجای نگذارید و همیشه با حیوانات مهربان باشید.

منبع: Daily Hive