Friday, March 29, 2024
-6.9 C
Calgary

ضرر 13 میلیارد دلاری Air Canada در سال 2020

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

طبق گزارش سالانه Air Canada این شرکت سال گذشته 5.8 میلیارد دلار درآمد داشته که در مقایسه با سال 2019 ریزش 13.2 میلیارد دلاری را نشان می‌دهد. همچنین کاهش 73 درصدی ظرفیت حمل مسافر باعث شده ضرر عملیاتی 3.7 میلیارد دلاری به Air Canada وارد شود.

کالین رووینسکو رئیس و معاون اجرایی شرکت 2020 را سیاه‌ترین سال تاریخ سفرهای هوایی تجاری خواند.

او در ادامه گفت: تاثیرات بسیار مخرب COVID-19، محدودیت‌های وضع شده از طرف دولت و قرنطینه‌های سراسری، در تمام شبکه حمل‌ونقل احساس میشد و سهامداران به شدت زیان دیدند. همچنین مجبور شدیم تصمیمات تلخ بسیاری بگیریم.

شرکت Air Canada از ابتدای پاندمی بیش از 20،000 کارمند خود را اخراج کرده و ده‌ها مسیر را بطور دائم یا موقت بسته است. همچنین ظرفیت پروازها بیش از 80 درصد کمتر شده است.

با اینهمه رووینسکو تصمیمات اخیر دولت کانادا برای حمایت مالی از صنایع زیان‌دیده را بسیار امیدبخش و خوشحال‌کننده خواند. البته او تصریح کرد هنوز هیچگونه توافق قطعی میان Air Canada و دولت فدرال منعقد نشده است.

رووینسکو افزود: Air Canada توان، قدرت و منابع کافی برای عبور از بحران فعلی را دارد و همچنان یکی از شرکت‌های مطرح هواپیمایی دنیا در دوران پساکرونا خواهد بود.

گزارش سالانه شرکت تنها یکی روز پس از آن منتشر شد که دولت فدرال خرید Air Transit از سوی Air Canada به مبلغ 190 میلیون دلار را، تایید کرد.

منبع: Daily Hive