Wednesday, April 17, 2024
-0.6 C
Calgary

تنها نیمی از موارد مبتلا به COVID-19 به سفر مرتبط هستند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دکتر دینا هینشاو با اشاره به افزایش نگران‌کننده شیوع انواع جهش یافته COVID-19 در استان اعلام کرد تنها نیمی از این موارد مبتلا به سفر مرتبط هستند و بقیه موارد مربوط به انتشار این ویروس در جامعه یا منابع انتقال نامشخص هستند.

آلبرتا آخر هفته ۵۰ نوع جدید COVID-19 را در استان تشخیص داد که از روز جمعه روزانه به‌طور متوسط ۱۲ مورد ابتلا به انواع جدید این ویروس گزارش شده است.

هینشاو گفت: «من نگران افزایش مواردی هستم که به سفر مرتبط نیستند.»

در حال حاضر آلبرتا ۲۲۱ مورد ابتلا به ویروس جهش‌یافته را مشاهده کرده است که بیشتر این موارد در منطقه کلگری مشاهده می‌شوند.

هینشاو افزود برای به‌روزرسانی دستورالعمل بهداشت عمومی، کارکنان بهداشت عمومی آلبرتا در حال بررسی تحقیقات جهانی در مورد انواع مختلف این ویروس هستند.

افرادی که با بیمار مبتلا به این ویروس زندگی می‌کنند باید به مدت دو هفته خود را قرنطینه کنند. طبق قانون به‌طور معمول فقط افراد مبتلا باید خود را قرنطینه کنند.

این استان همچنین انتشار گونه جدید COVID-19 را در یکی از مدارس تأیید کرده است. خانواده این کودک مبتلا از سفر برگشته بودند و ناآگاهانه به این ویروس مبتلا بودند. مدتی بعد نتیجه آزمایش دو دانش‌آموز دیگر این مدرسه نیز مثبت شده است.

 

منبع: Dailyhive