Thursday, March 28, 2024
-1.7 C
Calgary

اجاره‌بهای تورنتو تا پایان سال 4 درصد افزایش می‌یابد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

براساس گزارش اخیر وبسایت Rentals.ca مبلغ اجاره‌بها در ماه‌های نخست امسال کم می‌شود اما تا انتهای سال حدود 4 درصد افزایش خواهد یافت.

بن مایرز رئیس Bullpen Research & Marketing در اینباره گفت: میانگین اجاره‌بهای منازل تورنتو در ماه‌های نخست 2021 پایین می‌آید اما در نیمه دوم سال، با افزایش واکسیناسیون و کاهش موارد ابتلا به COVID-19، نرخ‌ها صعودی خواهند شد.

طبق اطلاعات موجود قیمت اجاره‌بهای ماه ژانویه منازل تکخوابه و دوخوابه نسبت به سال گذشته بترتیب 22 و 18 درصد کاهش یافته و 1,811 و 2,403 دلار بوده است.

جیسون لئونارد بنیانگذار و رئیس Rentsync اظهار داشت که اجاره‌بهای بازارهای مهمی چون تورنتو پس از بازگشایی مرزها، برداشته شدن محدودیت‌های سفر و بازگشت دانشجویان به دانشگاه‌ها دوباره به رقم پیشین باز می‌گردد.

بگفته مایرز هم‌اکنون تورنتو در مقایسه با دیگر کلانشهرها بیشترین ساکن بزرگسال را در خود جای داده و پتانسیل زیادی برای رونق مجدد دارد.

کاهش علاقه شهروندان به اجاره منزل در تورنتو باعث شده تا واحدهای متروک در GTA به بیشترین حد در 14 سال اخیر برسد. نرخ خانه‌های متروک در سال گذشته 3.4 درصد بوده که در مقایسه با رقم 1.5 درصدی سال 2019 بسیار بیشتر شده است.

همزمان واحدهای لیست شده تکخوابه و سه‌خوابه نیز بترتیب 104 و 41 درصد رشد کرده‌اند.

در حال حاضر با کاهش بیش از پیش اجاره‌ها و افزایش نرخ واکسیناسیون، توجه مستاجران به واحدهای بزرگتر جلب شده و آمار بازدید از منازل چهارخوابه و سه‌خوابه بترتیب 23.6 و 13 درصد افزایش یافته است.

همزمان تقاضا برای واحدهای اجاره‌ای در نواحی اطراف شهر افزایش پیدا کرده که نشانگر مهاجرت مستاجران از مرکز شهر به حاشیه پس از رشد دورکاری کارمندان است.

در بخش دیگری از گزارش به رشد نرخ مستاجرانی که توانایی پرداخت اجاره‌بها ندارند اشاره می‌شود. عامل اصلی این امر پاندمی بوده و براساس آمار حدود 4 درصد از مستاجران آنتاریو قادر به پرداخت به موقع اجاره‌بها نیستند. این رقم برای سال 2019 حدود 1 درصد بود.

این موضوع برای مالکین، مخصوصا مالکین کوچکتر، مشکلات فراوانی پدید آورده است.

منبع: Daily Hive