Thursday, March 28, 2024
0.3 C
Calgary

ماراتن Secret 3K، گرامیداشت برابری جنسیتی و آزادی زنان

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

شاید باورش سخت باشد اما هنوز در برخی نقاط دنیا زنان و دختران اجازه دویدن و پیاده‌روی در خارج از منزل را ندارند.

هدف ماراتن Secret 3K حمایت از حق دویدن آزادانه و گرامیداشت برابری جنسیتی و محیط‌های امن، در هفته روز جهانی زن است.

الهام‌بخش این پروژه مستند The Secret Marathon می‌باشد. این فیلم داستان زینب، اولین زن افغانستانی شرکت‌کننده در ماراتن را روایت کرده و نشان‌ می‌دهد چگونه مارتین پارنل متقاعد شد یکسال بعد و برای حمایت از زنان این کشور، در ماراتن افغانستان شرکت کند.

پارنل و کیت مک‌کنزی، فیلمساز، برای آنکه ماراتن آن‌ها هدف حملات تروریستی قرار نگیرد مخفیانه خود را به افغانستان رساندند و در جریان سفر با مردمان خارق‌العاده‌ای که دوستدار تغییر بودند، آشنا شدند.

مک‌کنزی در اینباره گفت: هنگام فیلمبرداری در افغانستان تحت تاثیر زنان و دختران شجاعی قرار گرفتم که برای رسیدن به برابری می‌جنگیدند. آن‌ها با به خطر انداختن جان خود برای رسیدن به آزادی در فضاهای باز دویدند. پس از بازگشت به کانادا روایت‌های بسیاری از زنان کانادایی شنیدم که می‌گفتند هنگام پیاده‌روی و دویدن در ساعات شب احساس امنیت نمی‌کنند. کمپین Secret 3K با هدف دستیابی به محیط‎های امن و برابری جنسیتی آغاز شد.

رویداد امسال کاملا مجازی بوده و شرکت‌کنندگان باید تا تاریخ 3 مارچ ماراتن خود را به پایان برسانند. برای کاهش خطرات کرونا زمان و مسیر را شرکت‌کنندگان تعیین خواهند کرد.

سال گذشته 478 نفر در رویداد Secret 3K کلگری شرکت کردند که در مقایسه با سال 2019 رشد دو برابری داشت. چهارمین رویداد نیز با شرکت دوندگانی از 23 کشور دنیا و بصورت مجازی برگزار می‌شود.

پس از ثبت‌نام یک کتاب مقدس مسابقه، برنامه تمرینی و گواهینامه پایان رقابت را دریافت خواهید کرد. همچنین امکانات تعاملی گوناگون در Facebook Live برای شرکت‌کنندگان پیشبینی شده و موسیقی متن سفارشی برای گوش کردن هنگام ماراتن برایتان ارسال می‌شود.

درآمد بدست آمده برای کمک به دختران و زنان افغان هزینه می‌شود تا بتوانند در ماراتن افغانستان شرکت کنند.

Secret 3K از همه دعوت کرده تا با اتحاد مجازی برای روز جهانی زن و حمایت از حق حضور بدون ترس زنان در جوامع بدوند.

The Secret 3K

تاریخ: 3 مارچ

مکان: هر مسیری که شما بخواهید – مسیر انتخابی را در اینجا ثبت کنید

هزینه: 15 دلار برای هر نفر

بنا به توصیه مقامات بهداشتی اگر قصد حضور در خارج از منزل را دارید باید به دستورالعمل‌های بهداشتی و ایمنی COVID-19 توجه کنید. حفظ فاصله فیزیکی ایمن، پوشیدن ماسک و شست‌وشوی منظم دست‌ها ازجمله مهمترین نکات هستند. لطفا در صورت احساس بیماری از منزل خارج نشوید.

منبع: Daily Hive